Gå til innhold

ang foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk min første utbetaling i slutten av juni......barnet kom i juni. jeg valgte 80%, er det da i juni neste år jeg får min siste utbetaling? Mannen min skal ikke ha perm pga at det er umulig, selvstendig næringsdrivende og må jobbe. hvordan blir det da, blir de 6 ukene som er forbeholdt far trukket fra mine uker? så det er 1,5 mnd jeg ikke får for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får betalt for 48 uker. Dere har 54 uker tilsammen og 6 av de er til far, jeg tror det er veldig vanskelig å overføre de til mor.

Skrevet

Du har 48 uker permisjon, du vil ikke få ukene far skulle hatt på det grunnlaget du gir. Det eneste grunnlaget hvor det godtas overførsel av fedrekvoten til mor er der hvor far ikke har opptjent rett til foreldrepenger, mor er aleneforsørger eller far er for syk til å ta seg av barnet.

Skrevet

Jo, du har rett..For barn som er født i eller etter juni 2009(husker ikke jeg) er det nye regler, eller nye regler for foreldrene da:) 56 uker totalt og ti av de er til far

Skrevet

Om ungen er fød etter 1.juli 2009 har far 10 uker og som sagt kan de kun overføres til omor om han ikke har rett på de eller er for syk til å ta seg av ungen(må bekreftes fra lege med utvidet legeerklæring).

56 uker til dere sammen

3 skal tas før fødsel og faller bort om du føder for tidlig

6 uker etter fødsel til mor

10 uker til far

37 uker på deling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...