Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Gir dere mer enn 1 porsjon grøt pr måltid? Noen som f.eks lager 1,5 porsjon?? Hvordan kan man faktisk vite at de små blir mette av bare en porsjon? Tassen min drikker jo melk før grøten, men er svært sjelden han vil ha melk etter grøt (uansett om han ikke har fått melk før grøten). Er snart 6 mnd nå og har fått grøt siden han var 4 mnd. Har jo hele tiden gitt en porsjon morgen og en porsjon kveld, men idag laget jeg 1,5 porsjon og han spiste hele til tross for at han hadde drukket rikelig med melk først. Sulten og matglad liten gutt ja
Uro4 Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 jeg har laget mer noen ganger... hun spiser det hun vil ha :-)
Knotten & lille persille Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Her går det med nesten 2 porsjoner i slengen. Lager såpass mye at det blir noe igjen. Om hun spiser opp grøten over flere dager øker jeg porsjonene.
erteposen + 4 Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Jeg gav mm rett før fastføde, og etter det fikk de spise så mye de ville.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2009 Så om jeg lager grøt av 2 dl vann (altså 2 porsjoner) og lar han spise så mye han vil, så skulle det gå bra? Det er en lang og stor gutt på snart 6 mnd. Har jo ikke lyst at han skal få for lite mat, men heller ikke at det blir for mye. Men trøsten er jo at dersom han blir mett, så vil han vel ikke spise mer
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Eldste her var meget matglad, hadde sikkert spist grøt av 200 ml vann om jeg hadde gitt det til han. Men var fornøyd med litt over vanlig porsjon til neste måltid, så hvorfor gi han mer tenkte jeg da......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå