Gå til innhold

Deppa... Alene på nyttårsaften..,.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff... Mini skal til pappaen sin. Jeg er ikke bedt noe sted. Har spurt alle jeg kjenner, men alle er opptatte. Enten har de hjemmeselskap med barn, eller så reiser de bort. Har virkelig ingen å være sammen med. Så det blir gøy, sitte alene hjemme på nyttårsaften :( Sikkert en filleting, men er faktisk ordentlig lei meg pga dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke en filleting. Her er vi ikke så mange med barn i vennekretsen, så vi har bare blitt invitert i "ikke-barnevennlige" selskaper. Og har valgt å bli hjemme med mini (og jeg har en i magen også), lage god mat, kose oss med fyr på peisen, oss tre sammen.

Men å være helt alene er jo ikke noe koselig. Hva med foreldre og søsken? Hvor feirer de?

Hvis ikke kan du jo godt delta på hjemmeselskap med barn selv om barnet ditt er hos bf den dagen...

Håper det ordner seg, nyttårsaften alene høres jo veldig trist ut...

Skrevet

Søsknene mine reiser bort med sine venner, alt er bestilt og betalt, så kan ikke være med dem. Foreldrene mine skal i selskap med mange andre på sin alder. Hadde sikkert fått være med der, men det blir bare rart for alle... Alle andre der kommer til å være 60+++

Ja, kunne godt ha gjort det. Hadde bare vært koselig med hjemmeselskap med barn, men blir ikke invitert noe sted... Har tilogmed spurt flere faktisk, men nei...Føler meg som verdens minst populære menneske akkurat nå... Har egentlig mange venner, så fatter ikke hvorfor det blir så kjipt akkurat nå :(

Skrevet

Da ville jeg vært helt ærlig til en god venninne eller to, forklart at det virker som om alle legger planer uten å tenke på deg, og du har endt opp med å bli sittende helt uten planer på nyttårsaften.

Spør om du kan få bli med dem dit de skal. Det føles kanskje ikke så greit å be seg selv med på den måten, men ta mot til deg og si klart ifra, så ordner det seg helt sikkert:)

Skrevet

Jeg har faktisk gjort akkurat det. Spurt opptil flere rett ut. Og neida, det gikk ikke. De skulle bort (til folk jeg ikke kjenner, og hvor de ikke kunne ha med noen osv).

Takk for det Mamma'n til Ida og Aron!, det var hyggelig sagt.

Skrevet

Det forstår jeg godt, men hva med å ta seg en tur ut? Garantert mye folk ute på byen på nyttårsaften og da sitter man ikke hjemme i ensomhet i hvertfall. Kansje det finner andre her inne i samme situasjon også som bor i nærheten av deg som også trenger litt selskap.

Skrevet

Lyst til å fortelle hvilken by du bor i? Vi tar gjerne imot en ekstra gjest på middag:)

Skrevet

En ulempe med samlivsbrudd at høytidene blir uforutsigbare, og noen plutselig blir alene. Ett år var jeg sammen med mor på nyttårsaften, det neste tenkte jeg derfor det var rettferdig å være sammen med far.

Men før han kom og hentet meg slo min mor seg vrang og begynte å gråte.

Skrevet

Jeg bor i Østfold. Men tror virkelig ikke jeg er tøff nok til å møte opp hos fremmede på nyttårsaften heller :( Men takk til dere som tilbyr dere.Føles egentlig veldig som et nederlag, å ikke ha noen den dagen..

HI

Skrevet

Forstår deg godt! :-(

Men når alle alternativer er prøvd ut og du ikke har lyst til å bukke og skrape mer for folk for å finne noen å være sammen med, da er det på tide å finne ut hva du skal gjøre for å gjøre det beste ut av kvelden!

Kjøp deg noe godt å spise og noe godt å drikke, kjøp/lei deg en film du har hatt lyst til å se, og drikk deg småbrisen mens du gafler innpå med snop og ser film. Bruker å funke for meg i allefall!

Skrevet

Nyttårsaften er jo egentlig bare en dag som alle andre. Det blir bare så hauset opp at man skal feire og hygge seg med andre. Er skilt og har feiret flere julaftener og nyttårsaftener helt alene. Det var kjipt i begynnelsen, de gangene jeg ikke hadde barna, som jo var en av disse dagene, men jeg har lært å kose meg skikkelig alene. Første nyttårsaften dette skjedde gikk jeg og la med med sovetablett innabords før kl. elleve. Orket ikke de vonde følelsene. Har samboer nå, men av diverse årsaker har jeg valgt å ikke feire jul med hans familie. Mine barn er så store at de feirer på egen hånd. Jeg kooser meg skikkelig faktisk, ser alle de kjente TV-greiene , lager meg god mat, dekker på høytidelig og tar et par glass vin. Nyttårsaften feirer vi som regel sammen, men det er ikke alltid vi gjør så mye ut av det. Er i mot at vi presses til å føle oss mislykket fordi vi er alene på høytidsdager. Du bestemmer hva du vil gjøre utav kvelden! Ta et lite hjemmespa, les en bok og kos deg med god mat og drikke. Ikke fall for fristelsen å drikke vekk vonde følelser. Det er som det er. Neste år er det helt sikkert noe helt annet!

Skrevet

Kjøp deg en god showergel/badeskum, lotion, anisktmaske o.l. og ta et bad/en god dusj.

Lei deg en film og kjøp filmgodt

Lag noe din ynglingsrett

Kjøp vin/øl hvis du drikker det

Ta på deg enten pentøy eller rett og slett en deilig kosedress

Ikke tenk på at det er nyttårsaften, men nyt heller en dag for deg selv:)

Godt nyttår!

Skrevet

Sånn er det å være alenemor, man blir mye alene og ensom.

Ville vel ikke hjulpet mye om ungen var hjemme heller, for han legger seg vel uansett

Skrevet

Jeg har egentlig ingen planer annet enn å sitte her med ungene, kom gjerne hit:) Kjører du bil tar det ikke en time engang!

Skrevet

Dere som tilbyr dere å ta imot HI på nyttårsaften.. Dere må da være noen riktige engler? Mener der virkelig at dere ville tatt imot en fremmed person som gjest på den måten, eller sier dere det bare fordi dere er sikre på at HI avslår? Hun har jo allerede svart at hun aldri ville turt å møte opp hos fremmede folk sånn... :-)

Skrevet

Ikke at jeg er en engel, men det er en riktig ting å gjøre i jula, synes jeg. Vi har alltid en ensom sjel hos oss på julaften, i år hadde vi flere. Det er enten en kollega av meg eller mannen min, vi har fast en enslig nabo hos oss, i år hadde vi moren til min nylig avdøde venninne. Synes egentlig at alle bør gjøre sånt, på den måten slipper noen å være alene.

Hyggelig sagt av de som har invitert HI, og jeg vedder på at de mener det.

Skrevet

Døren min er alltid åpen for alle som trenger/vil/har lyst/etc

ALLTID.

Kanskje ikke alltid med samme oppvartning og slikt, men man er alltid velkommen her. Jeg kunne ikke tenke meg å ha et hjem hvor ikke noen som trenger det er velkommen inn når som helst.

Tenk om det er jeg som trenger det en dag og møter lukkede dører?

Skrevet

Jeg hadde med glede tatt imot noen som skulle sitte alene. Det er noe jeg misliker sterkt. Så sant dette er noe personen selv ønsker.

Skrevet

Dere som har invitert meg - tusen takk! Det er en utrolig hyggelig ting å gjøre for noen dere ikke kjenner i det hele tatt. Jeg setter veldig pris på det, og det varmer virkelig. Og jeg mener virkelig ikke å være utakknemlig ved å avslå, men jeg er rett og slett ikke tøff nok til å gjøre dette. Men uansett - tusen takk, det varmer!

Og takk til alle andre som har kommet med oppmuntringer. Skal gjøre mitt beste for å få en hyggelig kveld. Takk alle sammen, det er mange flotte jenter her inne!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...