Gå til innhold

Voksne venner og vennepar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mine venner som jeg omgås både med og uten mannen min. Han har det likedan. Så har vi felles venner fra begge sidene, og felles vennepar både med og uten barn som vi omgås.

Vi tilbringer mye tid med vennene våre, store og små i salig blanding. Det kan være fellesmiddag på ettermiddagen i hverdagen, skiturer, hytteturer, spillkvelder, store og små på filmkvelder, camping, fest........hva som helst! Lista ligger veldig lavt for arrangementene, hvis man kan kalle det det. I kveld får vi voksne besøk av et vennepar ,med barn til spillkveld for voksne, det blir kos. Først middag med store og små, legge de minste og så skal de to største barna se film mens vi voksne spiller Norgesspillet. Alle overnatter til i morgen, og drar videre etter frokost. Vi bestiller pizza til kvelds, så det blir ikke noe styr.

Er dere flinke til å være sosiale både med og uten barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi er ikke flinke til å være sosial, hverken med eller uten barn. Jeg tror det kunne vært lettere om mine omgangsvenner hadde fått barn samtidig med meg, men det er først nå de begynner å få barn, og nå er mine/våre barn ganske store. 9 år og 4 år.

Har etterhvert etablert kontakt med et par vennepar med barn, så det er jo litt framgang å spore.

Skrevet

Nei, vi er ikke så mye sammen med venner som jeg skulle ønske. Savner det slik vi hadde det før (har flyttet) De vennene vi har her med barn er ikke særlig sosiale....Skulle ønske vi kunne bli "flinkere".

Skrevet

Ja, vi er ganske sosiale. Det er så lett her, vi bare går på bar, behøver ikke avtale noe, for vi treffer nesten alltid noen vi kjenner. Vi kan stikke innom i ti minutter, eller i et par timer, på ettermiddagen eller kveldstid. Vi har gjerne med oss datteren vår, og andre venner har med sine barn. Hun treffer ofte barn fra barnehagen der. Ellers så har de tegnesaker der hvis det ikke er noen andre å leke med.

Vi pleier forresten ikke å være der så mye på kveldstid, for hun skal jo i seng, men 1. juledag var det en blues-musiker der, og da fikk hun være med og danset mye. Klokken kvart på ni ville hun hjem, og da gikk vi.

Jeg går egentlig ut ganske sjelden, fordi jeg jobber om ettermiddagene og kveldene, men mannen min går ut ofte, og sånn pleier han våre venneforhold for oss begge. Baren er i gangeavstand, så det er ikke noe styr.

Skrevet

nei, skulle ønske vi var flinkere....myyyyye flinkere...

Skrevet

Jeg er i grunn veldig sosial på dagtid, nå som jeg er hjemme i permisjon. Vi er ikke fullt så sosiale på ettermiddager/kvelden med eller uten barn. Vi er relativt nye på stedet her vi bor, og dem vi kjenner er enten mye eldre enn oss og ganske voksne barn eller yngre og i partyalder.

Det er ikke så enkelt som jeg hadde trodd å bli kjent med nye mennesker og hele familier enn det jeg hadde trodd.

Men vi lider ingen nød sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...