Gå til innhold

hvor mye fra middagsglasset spiser deres på 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6,5 mnd og spiser hele glasset.

Skrevet

9 mnd og spiser 2-3 skjeer... Spiser vanlig hjemmelagd middag bedre.

Skrevet

Oi! Min er 9 mnder, og spiser 1/3.

Skrevet

feks du som gir 1/3, vil ikke barnet ha mere eller gir du ikke mer enda?

min spiser et halvt.... men kunne godt spist mere. jeg har bare gitt et halvt til nå. usikker på hvor mye som er nok egentlig.

nå deler vi et glass på to dager.

Skrevet

min er 8 mndr og hadde sikkert spist to hvis han fikk lov. Han spiser ett glass og frukt til dessert + vann til drikke..

Skrevet

13.33. tok det lang tid før han var oppe i et helt glass?

Skrevet

Jeg gir ungen min til hun ikke vil ha mer jeg. Trodde det var vanlig. Hilden ho som gir 1/3.

Skrevet

13.33 igjen

Gutten min er veldig glad i mat altså! Han veier 11 kg (8 mndr) og han er nok under "oppsikt" på helsestasjonen.. Jeg har ihvertfall fått beskjed om at jeg skal redusere mme-mengden til max 500 ml i døgnet.. Da blir det mye mat istedet..

Jeg synes det er vanskelig å skulle la han gå sulten, så han regulerer i stor grad dette selv..

Vi begynte med grøt litt før han var 4 måneder pga stor sult, og han smakte gulrotmos ikke lenge etter... Jeg tipper han var 5 måneder da han spiste et halvt glass middagsmat, og kanskje 5 1/2 da han spiste et helt... (sultne gutten min! he he)

Han liker alt Ii disse feridgglassene utenom "mormors lapskaus", og jeg tror som sagt han kunne spist minst to hvis han kunne..

Alle denne infoen bare for å forklare at gutten min ikke er "normal" i matveien :-)

Sliter du med å få i din lille mat HI eller lurer du mer på hvordan du skal regulere det?

Skrevet

fint å høre hvordan andre gjør det:o) deilig at gutten din er glad i mat:o)

nei, jeg sliter ikke, min er også veldig glad i mat merker jeg:o) er mere at jeg lurer på hvordan jeg skal regulere det ja... nå spiser han jo et halvt, og kunne spist mere tror jeg... men jeg gir han frukt etterpå også. så det holder vel til han blir litt større.

Skrevet

Jenta mi er 8 mnd, og det varierer hvor mye hun spiser. Først laget jeg all maten selv, men siden det ikke virket som hun likte middagsmat så godt, sluttet jeg med det- jeg orker ikke kokkelere i evigheter for noe hun ikke vil ha.

Nå får hun enten moste grønnsaker/potet når vi spiser middag, eller ulike middagsglass. Er det noe hun liker godt, spiser hun kanskje et glass, hvis hun ikke er så glad i det spiser hun kanskje et halvt.

Det varierer også med hvor mye morsmelk hun har drukket i forkant- jeg tilbyr henne alltid det først, og drikker hun mye blir det jo tilsvarende lite middag etterpå.

Skrevet

Jeg lar min lille på 6,5 mnd regulere dette selv:)

noen dager spiser han et halvt av 6 mndglass, andre dager et helt. Samme gjelder grøten. Spiser stort sett til han viser han er mett:)

Og han ligger akkurat på gjennomsnittet både i lengde og vekt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...