Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 kan de vasket på vanlig ullprogram i maskin, eller må de vaskes for hånd?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Det står vel håndvask på klærne. Men dersom du har en nyere vaskemaskin med skånsomt ullprogram går det som regel bra med 30 grader ullvask. Men det blir på eget ansvar. Jeg vasker dem (en sjelden gang) på 30 grader i maskinen.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 og ellers vasker du dem for hånd?
Gjest Tale30 Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 De skal vaskes veldig sjelden. Det er som slike lammeskinn, de har et eller annet fettstoff i seg som er selvrensende. Man skal fjerne flekker med kaldt vann og lufte dem mellom hver bruk. De trenger ikke å vaskes før første bruk, fordi de ikke inneholder noen kjemikalier.
Solskinnsdag Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Jeg vasker mine for hånd med vaskemiddelet fra Nøstebarn. Det går fort unna, klærne blir raskt reine, skitten bare sklir av siden ullen er ubehandlet. Puttet en body i vaskemaskinen for å teste en gang, men den krympet mye og ble helt slafsete. Men så har ikke jeg en ny vaskemaskin heller da. Vet om mangen som vasker det i nyere maskiner, og det går helt bra. Men jeg er så nøye på klesvasken min at jeg tar de klærne for hånd. :-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Vasker nøstebarnklær bare når de er flekkete. Ellers luftes de bare. Det er lanolin i ullklærne, dermed lukter de aldri stygt. fra 12.58
Gjest Tale30 Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Jeg er i alle fall helt forslsket i de settene med ribbestrikkede bukser og gensre. Nå venter jeg på en bestilling med enda en av disse buksene og en ullfeecedress med duskelue til og en kjole. Gleeder meg
Solskinnsdag Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Er skummelt å handle på Nøstebarn... ;-) Svidde av endel tusen der nå før jul... men fordelen er jo skjeldnere klesvask, og klær som holder vertfall 2 sesonger. Og som kan gå i arv uten at de er helt utslitte. :-) Har en ribb bukse til jenta mi, og er bare sååå fornøyd! Må være det fineste plagget jeg har handlet til henne derifra. Og pysjen er jo bare fantastisk god! Er første pysjen jeg har handlet derifra, og kan virkelig ikke skjønne hvorfor jeg ikke har kjøpt en sånn en tidligere! :-) Gled deg til pakken din kommer i posten! :-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 Eeeelsker også nøstebarn. Er godt fornøyd med alle plaggene, men spesielt de ribbestrikkede settene, gutten min har brukt det to sesonger nå, og det er like fint. Ullfleecedressen er deilig! Vesla her selvfølgelig en kjole med matchende body og strømpebukse, brukes veldig ofte! Fin til hverdags. Pysjene er også flotte, holder barna varme selv om de sparker av dyna.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #10 Skrevet 29. desember 2009 Jeg makter ikke å håndvaske, her går alt i maskinen på ullpgrogram. Klærne ser fine ut for mine øyne, men jeg er ikke det beste kjerringemnet heller så kanskje de har blitt forringet uten at jeg har lagt merke til det..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 Je vasker på ullprogram enten kaldt eller 30 grader, med nøstebarn sitt vaskemiddel, og evt flekkfjerner og ullkur.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #12 Skrevet 29. desember 2009 Jeg vasker også nøstebarnklærne i maskin. Vasket de for hånd først, men syntes det var så mye pes, he he. Så når vi fikk ny vaskemaskin tok jeg sjansen på å vaske de på ullprogrammet, og det går helt fint
Gjest Tale30 Skrevet 29. desember 2009 #13 Skrevet 29. desember 2009 Ja, jeg har jo bestilt to pyjamaser også, hehe. Vi har fått i gave til jul så jeg har ikke blakket meg selv enda. Det er veldig dyrt, men som dere sier så er dette klær amn kan bruke lenge. Hun har også de skinntøflene, og det er de eneste tøflene hun lar sitte på bena. Hun har da fått tre ribbestrikkede bukser, to ribbestrikkede gensere, en ullfleecedress med lue, en kjole, to pyjamaser, et par skinntøfler og en strømpebukse til jul så mor er veeeldig fornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå