Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Et eller annet gjør jeg med svinekotelettene mine som gjør at de alltid blir tørre og seige. Men nå har jeg altså et par ferdigkrydrete nakkekoteletter liggende. Er det bedre å steke dem i ovnen? I så fall hvor varmt og hvor lenge? Kan/bør de ligge sammen med grønnsakene da? Eller skal jeg ha dem i folie? Hjeeeeeelp!!
jordbærsjokolade Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Jeg pleier å krydre de med salt og pepper, så bruner jeg de i stekepannen også legger jeg de i en ildfastform i inn i ovnen på ca 100-120 grader i minst tre timer med folie over, da detter de nesten fra hverandre når de kommer ut av ovnen og blir kjempegode:) Så kan du lage saus /stekesjy av det som ligger igjen i formen. Jeg syntes fort det blir litt for søtt hvis jeg lar grønnsakene ligge i formen like lenge som kjøttet så jeg koker de ved siden av jeg.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Skriver under på den som Dinosaursworld snakker om her =) dette gjelder for øvrig det aller meste av kjøtt. Dess lenger tid det steker dess saftigere blir det =)
Hikken Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Jeg pleier å steke dem i vaaarm panne, bare ett minutt eller to på hver side, så trekker jeg pannen til siden, legger lokk over og lar det stå i ti min. Perfect every time )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2009 Takk. Siden jeg som vanlig er litt sent ute, blir det Helenes variant denne gangen, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå