Gå til innhold

Dere som kan laks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke noe glad i fisk, men tenkte å prøve meg på laks i dag likevel. Har nå 4 frosne laksefileter som ligger til tining på et fat. Videre har jeg smør, hvitløk, diverse (tørkede) urter og sitronsaft. Jeg innser at dette kan brukes, men har ikke helt snøring på hvilke blandingsforhold som evt må til, hvor lenge fisken bør stekes, på hvilken temperatur osv. Noen med en oppskrift til meg og ellers tips? Tenkte å dampe mandelpoteter, gulrøtter og brokkoli til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg steker de ca en halv time på 200 grader. (men dette er fra fryst tilstand så du trenger nok ikke så lang tid, kanskje en 15-20 min) Du ser det på fargen når de er ferdige/ er det skinn på så slipper kjøttet fra skinnet. Jeg ville hatt på litt salt, pepper, hvitløk og sitronsaft. Dill er godt til laks syns jeg.

Jeg liker godt å ha på fisken salt, pepper, dill og sitronsaft og en liten klatt med smør, kutte diverse grønnsaker feks. gulrot, tomat, auberginer, løk o.l. og pakke dette inn i foliepakker som jeg steker. Det blir supergodt!

Skrevet

Så fisken skal være innpakket i folie når den stekes? Jeg er helt grønn på dette altså ;-)

Skrevet

Nei, den trenger ikke det hvis du vil ha grønnsaker utenom. Men hvis du vil bake den sammen med grønnsaker er det en god ide:) Da blir smakene og saftene fra fisken og grønnsakene smeltet sammen og det er veldig godt:)

Men til vanlig legger jeg bare fiskestykkene på bakepapir, krydrer og legger grønnsaker rundt fisken og setter i ovnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...