Gå til innhold

Stripping før termin? (lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

det her var ingen særlig kjekk dag. Var til jordmor i dag tidlig, og var ganske letta over det, har hatt en del voldsomme kynnere siste to døgna, sovet minimalt og er bare såå sliten..

Der fikk jeg vite at jeg, som jeg fryktet, hadde svangerskapsforgiftning. En mild en da, så jeg trenger bare å holde sofaen frem til fødsel. (er 3 dager til termin). Men pga at hun syns babyen var litt vel rolig, ble jeg sendt til gynekolog på sykehuset. Alt var fint med baby, litt liten for "alderen" (under 3000g i uke 40) men ellers alt bra, smilte hun, og sa at hun skulle strippe meg, for å få i gang riene. Jeg tenkte at det var sikkert normalt, er tross alt bare tre dager til termin..

Ble så sendt på fødeavdelingen, for å ta CTG og sjekke at alt var vel. Det var ... IKKE gøy. Hun som gynekologen sa hun hadde pratet med, så totalt forvirret ut av at jeg kom, og viste tydelig at hun var irritert over at gy.. hadde satt i gang med stripping før termin.

La meg alene på CTG rommet, og jeg var helt på gråten av fortvilelse.. hadde jeg sagt noe som fikk gynekologen til å starte med strippingen? Hun var utenlandsk og ikke lett og forstå, men likevel, følte vi kommuniserte bra...Jordmora kom tilbake etter at jeg hadde ligget der halvtimen min, og ga meg en time der om 10 dager, når jeg er en uke på overtid..

Er sååååå forvirret nå... Har ganske jamne rier, blør bra mye og ligger på sofaen og bare lurer. I følge gynekologen vil jeg føde innen 3-4 dager, og i følge jordmor bør jeg, siden jeg er førstegangsfødende, helst gå over :S

Jeg er så usikker, og nå som jeg ble sendt hjem med rier vet jeg liksom ikke hva som er "neste steg" for å ta kontakt med sykehus igjen.. Vente til vannet går? Er skeptisk, vi har hatt "raske" fødsler i familien før, og jeg er IKKE gira på hjemmefødsel. Jeg er livredd for smån min!

*Redd førstegangsfødende som i grunnen bare trenger en klem?*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste du kan gjøre nå er å ta det som det kommer. Det kan jo bli fødsel, men det er jo ikke noe farlig siden du er så nærme termin.

Jeg ble strippet 11 dager på overtid jeg da, så synes det er litt rart at du ble det nå så tidlig ja, men gjort er gjort. Til meg satte det i gang fødselen, og jeg fikk jenta mi sent dagen etter. Det førte til laaaang åpningstid, så jeg skal sørge for å ikke bli strippet igjen. Men legen som gjorde det var også utenlandsk og sa ikke noe om at han kom til å gjøre det.

Strippet hun deg "hardt" da? Så det var skikkelig vondt? Det gjorde han nemlig, følte meg helt voldtatt etterpå. Den legen var ikke noe trivelig å være til, ufølsom idiot rett og slett.

Lykke til da, om det skulle gå mot fødsel!:)

Skrevet

uff, så ekkelt!!! Du fortjener virkelig ikke en sånn behandling!!!

Du blør mye sier du?? Ta kontakt med fødeavdelingen og si fra om at du er redd og engstelig. Syns slett ikke de skulle sendt deg hjem på den måten der!! Det går nok bra, men ta heller kontakt en gang for mye enn en gang for lite:O) Fortell dem også gjerne hvordan du opplever å bli behandlet, og at det gjør deg veldig utrygg. Hvis du er heldig har det kanskje også vært vaktskifte i mellomtiden, og du møter bare koselige folk:O)

Masse masse lykke til!!!!!

stooooooooooooooooooooooooooooooooor klem

Skrevet

Jeg kjenner meg forresten igjen i den uroen du føler nå, og man blir ikke trygg som førstegangs når man kommer borti sånt fagpersonell. Synes noen er fryktelig dårlig til å ta seg av pasienter. Det burde være et krav på eksamen deres! Eller noe sånt..

Men ta en telefon ja, og fortell om hva som har skjedd og at du er engstelig. Evt. snakk med jordmor/lege du har gått på kontroll til..

Masse lykke til!

Klem fra meg også!;)

Skrevet

takk for svarene! Etter å ha surfet google opp og ned fant jeg da ut at hun muligens satte det i gang, på grunn av svangerskapsforgiftningen. Skal uansett ta meg en telefon til jordmora på helsestasjonen, hun føler jeg meg i allfall trygg på ;-) God ide dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...