Jewel & Baby nr 2? Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Min lille venn ble født med hastekeisersnitt for to uker siden, fordi jeg ble veldig dårlig og innlagt med Hellp syndrom. Har gått til kontroll for blodtrykk store deler av svangerskapet, så dette ble en noe traumatisk opplevelse, da keisersnitt i narkose var noe jeg absolutt ikke ville. Ble ikke helt som vi hadde sett for oss, men mannen min har vært en enestående støtte.Jeg var så dårlig at de vurderte å sende meg til intensivavdelingen, men etter å fått blodtrykksmedisin snudde forløpet seg. Var innlagt en uke, og kom hjem til jul. Keisersnitt i narkose var ikke så ille, jeg var fort på beina igjen etter operasjonen, men det tok lang tid før leverprøvene mine og blodplatene mine normaliserte seg. Mine symptomer var magekramper( som jeg trodde var kynnere), kvalm, liten matlyst, vondt i mellomgulvet og ryggen, og vondt å puste uansett stilling. Etter å ha tenkt tilbake så gikk jeg nesten 5 dager og hanglet, uten at jeg helt skjønte at noe var galt. Det er ikke lett å være førstegangs, og Hellp er ikke noe jeg hadde satt meg inn i heller. Ikke for å skremme noen, men jeg ble nesten avvist av jordmor jeg snakket med, Hun mente jeg skulle dra på legevakten, eller komme poliklinisk dagen etter. Heldigvis stod jeg på krava, og legene på sykehuset sa flere ganger til meg at det var bra jeg kom når jeg gjorde. Jeg hadde kjent mindre liv de to siste dagene før jeg ble innlagt også, så jeg var engstelig for den lille. Tanken på at jeg kunne mistet gutten min, er en ubeskrivelig vond følelse, og akkurat nå er jeg så lykkelig for at han er en så fin og frisk gutt. Fikk bearbeidet hendelsen på sykehuset før vi reiste hjem, det er viktig slik at vi kan fokusere på gutten vår og ikke hastekeisersnittet. Det gikk 10 min fra vi fikk beskjed om keisersnitt til jeg lå på operasjonsbordet. Heldigvis gikk alt bra, og vi kan nå nyte tiden med gutten vår.
2tettebabyer Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 uff stakar deg. Har aldri hørt om Hellp før jeg.. Men det var godt å høre at alt har gått bra. godt du stod på krava og ble tatt hånd om. Kos dere masse fremover med lillegutt. Gratulerer som mamma :-)
hønny-bunny Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Graulerer uannsett hvordan prinsen kom til verden:-)
b77h Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 gratulerer med gutten din! så bra du sto på krava og fikk undersøkt det, vi er som regel alt for "snille". Og flott du deler historien med oss, så vi vet hva dette er for noe. takk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå