Gå til innhold

Tvillingvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker på om vi trenger tvillingvogn når den lille blir født. Gutten vår vil da være 2 år og 9 mnd, og vil vel ikke klare å gå så langt? Vi har to vanlige vogner, men vanskelig å få plass til i bilen, og er da avhengig at vi er to voksne.. Noen med tanker eller erfaring rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er soppas imellom hadde jeg kjøpt ståbrett (søskenbrett) til enkeltvognen.

Skrevet

jeg hadde gått for søskenbrett..... mine blir det 1 år og 8 mnd i mellom, jeg må ha søskenvogn, men har ikke lyst på. Tar så mye plass.

men du kan jo uansett vente med å kjøpe, se hvordan det går..... Hvis det ikke funker og du finner ut at du trenger søskenvogn allikevel så er det jo bare å kjøpe? Bedre å gjøre det slik enn å kjøpe for så å finne ut at det var unødvendig;)

Skrevet

Vi hadde akkurat 2 år i mellom våre forrige gang og jeg kjøpte en Carena Double Swing som ikke er av den dyreste søskenvognen. Var veldig fornøyd med denne så lenge det ikke var snø på bakken. Jeg kjente behov for en vogn begge kunne sitte i siden jeg gikk mange kilometer med tur omtrent hver dag. Denne var forøvrig også lett å pakke sammen, ta med på bussen o.l. også. Blir jo litt større aldersforskjell på deres to små og som andre nevner så kan det jo kanskje lønne seg å se hva dere har behov for etter at den minste har blitt født. Hadde også en singelvogn i tillegg og hun eldste var stor nok til å gå eller sitte i handlevogn dersom vi ikke gikk lange avstander.

Skrevet

Her blir det 2 år mellom mine og kommer nok til å kjøpe carena double swing. Har ei venninne som har den og skal teste den ut nå når hun nettopp har født, så om hun er fornøyd så blir det nok den. Men om det var 3 år mellom barna så tror jeg kanskje at jeg ville gått for stå-brett. Spørsmålet er jo om du bruker vognen mye eller lite, sover 3-åringen på dagtid (og må dermed sove i vognen) sammen med babyen? Hvis det bare er til en tur eller to i blant så ville jeg iallefall ikke investert i en ny og dyr vogn, da hadde jeg kjøpt en brukt eller billigvogn som funker greit nok. Men det kommer jo ann på om du tenker enda et barn i nær fremtid, da er det kanskje greit å ta investeringen med en gang?

Skrevet

Han sover i vogna nå, men vet ikke hvordan det blir når babyen er født. Det er jo noen mnd til enda. Blir nok siste baby her.. Så kanskje jeg skal satse på ståbrett,og så får vi se hvordan det går. Hadde uansett bare tenkt på en rimelig tvillingvogn, for det blir jo ikke så lenge vi får brukt for den.

Skrevet

Vi får også 2 år og 9 mnd. mellom og jeg hadde tenkt å droppe søskenvogn, inntil jeg fikk tilbud om en gratis. Aner ikke hvor mye den kommer til å bli brukt da, men innbiller meg at den vil være kjekk å ha på 17.mai f.eks. når den ene foreldreren følger minsten + babyen i barnehagedelen av toget, mens den andre følger størsta i skoledelen av toget. Ellers har vi plass til to vogner i bilen og jeg har vurdert søskenbrett i tillegg.

Skrevet

Jeg kan jo også legge til at min 2-åring kommer til å fortsette å ha full barnehageplass og være mye i barnehagen, så jeg har ikke det helt store behovet for å bruke søskenvogn til daglig.

Skrevet

Phil&Ted er grei søskenvogn og lett å sette på ekstra sete. Og er bak hverandre ikke siden av så tar mindre plass. Tviler på du trenger men. Får jo søskensete til å sette på bag og om det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...