Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Er anonym nå... En dame jeg kjenner er samboer med en mann på 12 året. De har to barn sammen. Han ble sykemeldt for 10 mnd siden pga angst, og har vært sykemeldt siden. Nå har de to startet en nettside sammen, der han gjør alt arbeidet og hun bare står registrert/oppført som eier. Hun er student til vanlig. Han mottar sykepenger hver mnd fra nav, og legen hans sier han ikke bør si seg opp fra den andre jobben sin før han er frisk, noe han enda ikke er. Han går til behandling for denne angsten sin. Men nå får han jo inntekt fra dette andre også, om det er noe å tjene penger på der, da. Er det trygdesvindel da? Å motta sykepenger samtidig som man har en annen inntekt (som kommer i hennes navn, selv om det er han som jobber med dette).
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Nesj.. Kanskje det bare er bra for ham å holde på med noe, at han kommer raskere ut i jobb da? Man kan da ikke låse seg inne selv om man er psykisk/fysisk syk. Jeg satt selv barnevakt på kveldstid da jeg var sykemeldt for magesår, fikk betalt for det, og synes da ikke det er svindel..?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Nei synes ikke det ,men har du noe med det da ? har du ikke annet å gjøre enn å sjekke opp hva andre gjør.Nei fei for din egen dør KVINNE..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Man kan synes så mye man selv orker om hva som er bra for personen som er sykemeldt eller ikke, men trygdesvindel er det like fult. Han jobber mens han mottar syketrygd, det er svindel.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 kan vel hende han får nedsatt syke trygd for detta,skjønner ikke at folk gidder å bry seg om andres privat liv ,er ikke vår jobb detta .Brødhuer..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Om han har inntekt av det, så er det det, for man kan ikke tjene penger på annen virksomhet samtidig som man får sykepenger. Men om han ikke tjener noe, så er det jo ikke forbudt å ha en hobby. Jeg har, når jeg har vært sykmeldt eller på rehab. penger fått lov av nav til å tjene litt på hobbyvirksomhet så lenge det dreier seg om hundrelapper i året. Min erfaring er at de ser mellom fingrene med slikt så lenge det dreier seg om småtteri. Men om han tjener så det monner så er det selvfølgelig ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Hvem står inntekten fra dette oppført på? Hvem skatter av det, og har det på selvangivelsen? Den personen er det som tjener på det, uavhengig av hvem som utfører arbeidet. Så nei, dette er ikke trygdesvindel rent teknisk sett.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Og du gidder virkelig å bry deg med dette? Skal du ta fra de to dette ved å melde de inn da? Tror ikke du hadde kommet langt med det uansett. Ingen kan bevise at det er han som sitter å gjør arbeidet hjemme og ikke henne. Trygdesvindel? hmmm.. kanksje han bae hjelper kona uten lønn da? Det vet du heller ingenting om. Dersom han "jobber" gratis og hun har inntekt av dette er det ikke trygdesvindel.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 jeg forstår ikke hvorfor så mange mennesker her inne ser negativt på at folk ikke liker at andre folk stjeler fra fellespotten.
millie+2klumper Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 Kjeder du deg om dagen? ute etter litt action kansje? Pass på deg selv. er d mulig...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #12 Skrevet 29. desember 2009 Jammen, så lenge inntekten og siden står på henne, så er det hun som tjener på dette. SELV om han gjør arbeidet. På papiret jobber han da gratis. Det er hun som blir oppført med inntektene. Og de er kun samboere, så han tjener egentlig lite på dette, selv om han har fordelen av at hun har høyere inntekt enn bare fra jobb. Hvordan bevise dette da? En ting er det moralske, men utfra skriftlige beviser(eierskap, inntekt, skatt osv) så er alt greit. Jeg er en av dem som ikke liker svindel(og jeg er alenemor, slik at dette blir forstått), men dette blir ikke helt i den gata likevel. Om inntekten hadde kommet på hans konto, så hadde saken vært annerledes. Da hadde det vært ren svindel. Jeg kunne gjerne tenkt meg en inntekt andre jobbet gratis med å få inn til meg, på min konto;) hehe....
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #13 Skrevet 29. desember 2009 Synes ikke det er så fryktelig ille om han hjelper til med datagreier hjemme da! De fleste bruker mye tid foran PC, spesielt hvis de ikke jobber, hva er da problemet om han styrer med en web-side, eller om han surfer på BIM? Dette blir å henge seg veldig opp i andres saker...!!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #14 Skrevet 29. desember 2009 h har da rett til å jobbe inntill et visst beløp selv om han er sykemeldt fra den ene jobben .. mange har da 2 jobber og blir sykemeldte fra den ene fordi de ikke klarere den ene jobben , eller at sykdomsforløpet har noe med den ene jobben å gjøre .... så la da for all del denne mannen være og let etter større svindlere ... stakar , om han skulle tjent inn noen få lapper i mnd er d vel ikke verdens undergang??? han har vel betalt nok skatt til mange snytere i maange år ......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå