Anettemor82 Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Jeg ammer nå ca hver andre time både natt og dag. Det begynner å bli litt slitsomt synes jeg og jeg er litt usikker på om han er skrubbsulten hver gang selvom han drikker. Hvor ofte ammer dere? hva er vanlig? hva kan jeg gjøre hvis han gråter igjen etter to timer? synes det er vanskelig jeg selvom jeg har en på 2 år som jeg har ammet også. Han var helt annerledes som liten. Sov mye og spiste hver fjerde time. Denne gutten sover MYE mindre.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Jeg ammet nok hver 2.-3. time når mini var 3 mnd ja
MathildeC Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Min jente er snart tre mnd og jeg ammer alt fra 2,5 til hver 4. time. Kanskje 2.hver time noen ganger om kvelden når hun er urolig. Det er veldig opp og ned.
?en til? Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Dette lurer jeg også på, har ei jente som spise annenhver tim hele døgnet. tidligere sov hun fra 4-6 timer i strekk på natta, nå skal hun ha mat annenhver time. er det et tegn på at vi bør begynne med litt annen mat snart? hun er 4 mnd i midten av januar..
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Jenta mi blir 3 mnd om 1 uke. Jeg ammer kanskje i snitt hver 2. time på dagtid. Kanskje litt mer på kveldstid. På natten ammer jeg kanskje bare 1 gang, maks 2. Etter at vi begynte å gi litt tillegg etter siste pupp på kvelden har hun blitt roligere på natta, men det har også hendt at hun ikke har fått noe tillegg og likevel sovet like godt. Det skal også sies at vi har begynt å legge henne i vogna på natta, noe som har bedret både nattesøvn og dagsøvn betraktelig. Fra å ha en unge som omtrent ikke sov på dagen, har vi nå fått ei jente som sover ganske ofte etter at hun fikk ligge i vogna.
septbaby09 Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Her er det også amming hver annen time hele døgnet. De siste dagen har det tom vært bare 1.5 time imellom noen ganger, spes om natten....sliiiiitsomt!!!
Gjest eelis+kian Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Samme som deg, min er 2,5 mnd. Kanskje hver 3. time på natta, men som regel hver 2. time.
Anettemor82 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2009 så godt det ikke bare er meg da:) er jammen slitsomt ja.. det regulerer seg vel gjerne naturlig etterhvert.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 Høres ut til at det er ganske vanlig på denne alderen ja. Jeg ammet også stort sett annenhver time døgnet rundt da mini var på denne alderen. Så startet med grøt da han var 4 mnd og ammingen gikk i alle fall litt ned
alvesnuppa <3 Skrevet 29. desember 2009 #10 Skrevet 29. desember 2009 Satt faktisk i dag og spekulerte litt over det der. Her ammes det sånn gjennomsnittlig annenhver time på dagtid, og gjerne oftere på kvelden. Kan få dryget det litt om vi skal ut å kjøre eller trille oss en tur. Jeg tror kanksje jeg slenger puppen ut litt for kjapt til tider. Er ikke sikkert hun sutrer fordi hun er sulten alltid, men tar gjerne en "attpåtår" om jeg tilbyr Stillt blir det, og da er jeg fornøyd! Men nå skal vel ikke jeg klage (ser jeg), da lillemor på 3 mnd sover godt om natten, med 1-2 amminger mellom ca kl 21.00 til ca kl 10.00. Kanskje det kommer til å gå noe lenger tid mellom ammingene på dagtid når de begynner å spise mer fast føde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå