Gå til innhold

hvor ofte amme når de er ca. 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer nå ca hver andre time både natt og dag. Det begynner å bli litt slitsomt synes jeg og jeg er litt usikker på om han er skrubbsulten hver gang selvom han drikker. Hvor ofte ammer dere? hva er vanlig? hva kan jeg gjøre hvis han gråter igjen etter to timer? synes det er vanskelig jeg selvom jeg har en på 2 år som jeg har ammet også. Han var helt annerledes som liten. Sov mye og spiste hver fjerde time. Denne gutten sover MYE mindre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi på 3mnd skal ha mat hver andre time hele døgnet ja.. veldig

slitsomt! på natten er det nesten som om hun er tidsinnstilt, går akkurat nesten på minuttet to timer mellom hver gang hun våkner.

Skrevet

Gutten min blir 3 mnd i morgen. Han får mat ca. hver 4.time på dagtid. Avslutter med kveldsmåltid i 20 - 21 tiden og da sover han gjerne til 4-5-6 tiden. Jeg syns det er litt trasig når han sover helt til 6, for da får jeg bare gitt ham 4 måltider det neste døgnet. Krever ikke noe mere han, men jeg prøver å presse inn 5 måltider på dagtid da.

Forstår utrolig godt at du er sliten hvis du ammer så mye. Kan ikke skjønne at det er nødvendig. Bruker jo nesten en time på et skift jeg, så da hadde det ikke blitt tid til noe annet enn amming...

Hva med å gi litt vann fra flaske innimellom for å sjekke om babyen bare har suttebehov? Tar ungen smokk forresten?

Skrevet

jada, han tar smokk men han er ikke så fornøyd med å ta til takke med den av og til.

Skrevet

Sønnen min er født 20 okt. og begynner å nærme seg 2.5 mnd. Han har aldri vært noen slukhals, så har vel hele tiden basert meg på at han skal ha påfyll hver tredje time. Sover mellom 4-7 timer sammenhengende hver natt uten mat også litt hyppigere mat på kveldstid.

De er jo så ulike. Sønnen min hadde sikkert vært fornøyd med mat ennå sjeldenere også. Når vi f.eks. er uten og triller kan det gå 5 timer uten at han får mat uten at han virker misfornøyd av den grunn. Det er ofte opp til meg å passe på at han får det han trenger. Og det gjøre han for han følger kurven og da sier helsesøster at det er i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...