Gå til innhold

Visste ikke at jeg var så kontrollerende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble sammen med han som nå er samboeren min, var han en skikkelig "jentemann".. Altså, han hadde nesten bare jentevenner, dro på hytteturer med venninner, pratet nesten bare med jenter på msn, osv.

Så kom jeg.

Har aldri trodd jeg var av den sjalue typen, men etter mye svik fra andre menn, utroskap osv, har jeg hatt problemer med å stole på at det bare er vennskap med alle.. Etter mye sutring, syting, klaging, utallige spm om hvem hun og hun er (ja, jeg innrømmer faktisk det nå, når jeg ser tilbake) har han faktisk sluttet å ha kontakt med de aller fleste.. Bare kompiser og familie på msn, er han på chatten på facebook er det bare kompiser han prater med, og når han finner på noe med venner er det bare fotball og kompiser som kommer på besøk for å se kamper osv..

Har veldig, veldig dårlig samvittighet.

Jeg VET jo han er til å stole på (han har opplevd utroskap før, så han vet hvor sårende det er og han har sagt han aldri kan gjøre slikt mot et menneske som eksen gjorde mot ham) så hvorfor var jeg så nødt til å kommentere HVER gang han tok kontakt med ei jente?

Det var jo den mannen jeg falt for, og nå har jeg forandret ham.. Til det bedre? Jeg vet ikke.. Alle har da godt av å ha kontakt med begge kjønn (han har noen jentevenner også, men da bare kjærestene til kompisene) uten at det skal mistenkes ditten og datten pga noen meldinger..?

Æsj..

Føler jeg har trådt over et par grenser her, og merket det ikke før han ikke turte mer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har du nok. :( Jeg var også sånn som deg før, men har lært å hvile i tillit og trygghet hos samboeren min. Han er veldig hjemmekjær og veldig omsorgsfull, så det går liksom av seg selv. Du burde kanskje snakke med ham om det? Det er fælt å ha gode venner, og så miste dem pga forhold..

Skrevet

Ja, jeg vet.. Synes også det er fælt.. Men vet ikke hvordan jag skal ta det opp, blir liksom så tåpelig.. "Du vet alle jentene jeg har vært sjalu på og ville vite hva de skrev i hver eneste melding..? Kan ikke du ta opp kontakten med dem igjen..?" Tenker jeg bare lar det gå, men heretter holder den småsjalue kjeften min igjen hvis/når han prater med dem/andre jenter neste gang..

Jeg stoler jo på ham, hvorfor klarer jeg ikke å vise det? Jeg VIL hvertfall stole på ham, for jeg vet han fortjener det..

Skrevet

Hvis det er vanskelig å si det, hvorfor ikke skrive det? Jeg og samboeren min har ofte vært klønete i kommunikasjonen og da har vi valgt å skrive ned tanker og følelser som et brev. Det er godt å få ro til å skrive og samle tankene, og det er også bedre å få ro til å lese dem, framfor å måtte sortere en masse som blir sagt med forskjellig kroppspråk etc. Eller du kan rett og slett vise han denne tråden. :) Jeg syns ikke du er tåpelig. Og han vil helt sikkert være hensynsfull overfor deg, når han vet hvor vondt du har det med sjalusien din. Men at han ikke skal ha kontakt med vennene sine er drøyt, og det er jo fint at du har forstått det selv. Han trenger jo ikke dra på hyttetur med jentene det første han gjør. :) Du kan jo foreslå å invitere noen hjem? Åpenhet er alltid det beste, tror jeg.

Skrevet

Du kan jo si det du sier til oss:

"Jeg har lagt merke til at du ikke lenger har kontakt med de venninnene du hadde da vi møttes. Og nå lurer jeg på om det er min mistenksomhet og sjalusi som har skremt dem bort? Det er jeg i såfall lei meg for. Sånn skal det ikke være. Du må bare ha kontakt med hvem du vil, og jeg skal ta ansvar for sjalusien min. Unnskyld."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...