Gå til innhold

Jeg er en tjukkas


Anbefalte innlegg

Skrevet

...og i den anledning skal jeg sjekkes for svangerskapsdiabetes.

 

Er det glukosebelastning det heter? Hvordan gjøres det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar blodprøve av deg, så må du drikke masse sukkervann, og så venter de ei stund og tar blodprøve av deg igjen.

Skrevet

Takk for svar :o)

Skrevet

Jeg hadde det. Ubehagelig da blodsukkeret gjorde meg svimmel og uvel. Hold deg unna ting som får blodsukkeret til å gå fort i været som søtsaker og brus. Håper det går bra!

Skrevet

Huff så kjedelig, men det går helt sikkert helt fint :-)

 

 

Skrevet

Hittil har cola vært det eneste som funker mot kvalmen, dessverre.

 

Er mye svimmel, ja. Får ikke gjort noe som helst i huset, utrolig iriterende! *sukk*

 

 

Skrevet

Da får du oppfølging av sykehuset resten av svangerskapet regner jeg med. Om du har svskdiabetes altså. Følger med barnet så det ikke blir for stort, ul og enten regulering av kost ved hjelp av en ernæringsfysiolog eller insulin. Det blir tatt hesyn til i forhold til fødsel også. De lar en ofte ikke gå mye over tiden om barnet blir stort pga dette. Det går bra skal du se! :)

Skrevet

tatt sanne tester i begge svangerskap- er ikke noe fælt i det hele tatt...

 

møter fastende. tar en blodprøve- drikker sukkervann, venter i to timer, tar ny blodprøve. får ikke spise eller drikke noe mens du venter.

 

var i faresonen for sv.diabetes siste gang, men fødte helt normalt og uten problem etter å ha blitt strippa 13 dager før termin. fødte dagen etter..............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...