Gå til innhold

Barn i dag får altfor mye tull til jul...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det godt at de har foreldre som kan lære dem opp til å bli kravstore, bortskjemte og lite takknemlige

Skrevet

Ikke sant, og at alle gaver under fem hundre kr bare er noe drit!

Skrevet

Klabert! Her stilles det krav til gavene og det skal ikke være en krone i forskjell!! Da blir det månelyst for den stakkaren som har gjort den blemma!

00:21

Skrevet

Men "tull" tenker jeg små lekebiler/fly som lager inntense lyder og bruker mange batterier. Stygge smådukker/sirkusbamser, småleker generelt. Hva med et par ullsokker istedet? Eller et par strikkevotter? Ungene idag får alt for mye unødvendig som de leker med en gang... Fretex bobler over av smågaver som ingen vil ha etter jul. `Trist. Lite miljøvennilig er det også...Og ikke kom med det at de ikke blir fornøyd med et par ullsokker...DA er det virkelig på tide å gi det!

Skrevet

vi diskuterte faktisk på julaften at i år fikk ungene våre så mye GODE ting...dvs masse klær, ull og sånn..og så fikk de bøker eller lego som leker... ikke sånt "småfjas" men ordentlige ting..... det er kjekt...skjønnner hva du mener for å si det sånn....

Skrevet

enig med HI. Kan kaste halvparten av det barna fikk etter en ukes bruk tenker jeg! selv var vi veldig nøye med å gi litt "kjipere"/mer praktiske gaver. Barna vi ga til fikk morsomme reflekser, truser, strømpebukser etc. Sikkert ikke like gøy for barna da.... men skulle ønske våre heller hadde fått sånne ting enn mange av de teite tingene som ligger rundt her nå.

Skrevet

vesla fikk ikke noe tull, hun fikk en del klær å de trengte hun virkelig mot våren å så fikk hun leker som var ønsket.. som togbane,keeboard og dukke som griner.osv.. altså store leker som er gøy lenge... det går jo ann å ønske seg ting til barna til jul, si de ikke trenger mye små leker.osv..

Skrevet

javell??? og hvordan vet hi hva mine barn fikk til jul??

vi har en mormor som ga unga bøker...

vi har en tante som ga unga bøker og en dvd..

Vi ga unga uteklær...unga fikk en leke hver av oss også..

lekene de fikk var type lego/kapla og brettspill (har fire barn...)

syns ikke de pakket opp noe tull nei....eller foresten jeg glemte de fikk en marsipangris hver også...kanskje det var tull?

Hi...skjerp deg, ikke uttal deg over alle barn er så bortskjemte for det er de slettes ikke... og når jeg var på butikken igår, hvem var det som bytta alt de fikk.. stortsett voksne folk som sto i lange køer.....

Skrevet

Hade du ventet å se barn som byttet sine ting i køen?

Skrevet

nei det hadde jeg ikke...for barn blir vel stort sett fornøyd med gavene sine likevel.dvs så sant de ikke bare får ullsokker og underbukser da.... men køen på lekebutikken var påfallende kortere enn på f.eks klesbutikker og elektrikkern...

Skrevet

Det sa nok foreldrene våre da vi var små, og foreldrene deres før dem igjen...

Skrevet

Er faktisk enig. Bedre å gi et par ullsokker enn noen helt ubrukelige leker som blir ødelagt straks.

Heldigvis fikk barna mine mye bra som ullklær, lego, bøker, cd, fin dukke, brio togbane-deler, spill osv, men litt tull også.

Skrevet

Kan være litt enig. Det er litt sånn at ingen vil være den fornuftige, kjipe tanta som gir ullsokker. "Alle" skal være den "kule" tanta/onkelen som gir morsomme gaver.

Jeg synes det er gøy at barn får leker til jul, men da er jeg enig i at det bør være ordentlige leker, altså leker av kvalitet, og leker man kan gjøre noe med, f.ek.s puslespill, tegnesaker, sportsutrtyr osv. ikke spin-off-produkter fra tv-serier. Jeg tror vesla fikk 6-7 sånne små, meningsløse bamser/figurer til jul som jeg bare har lyst å kaste.

Det er mye bedre med ullundertøy, ullsokker o.l. Særlig hvis man ikke vet hvilke leker barnet "trenger".

Skrevet

MIne barn har ikke fått noe tull fra noen til jul. Bratzdukker, syns jeg er stygge så det kan jeg forsåvidt si tull, men ungene har ønsket seg dette og så glade ungene ble. De blir virkelig lekt med.

Det ble kjøpt noen gaver til de som vi ikke tenkte vi skulle, men når meg og gubben kom over spillsalg så kjøpte vi det vi hadde lyst på. Og vi pakket det inn i gaver istede for å bare sette de i hylla, samme med bøker. Det er så mye mer gøy å få slikt i julegaver enn om jeg kjøper bøker og setter rett i hylla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...