Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Hva er deres erfaringer? Jeg har plass på Ullevål, men har nettopp flyttet til Strømmen og bor bare 5 minutter unna Ahus....
Lillevenn33 Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Jeg tror at begge er gode sykehus og du får et likt tilbud rundt fødselen osv. Å bo nærme sykehuset er helt klart en fordel. Men....Ullevål har et pasienthotell og hotellet er virkelig gull verdt! Å være sammen med mannen rett etter fødsel, ligge sammen i dobbelseng med babyen mellom dere, mannen som kan stelle barnet og hente mat til deg, passe på dere. Intime øyeblikk som nybakt familie sammen, uten at andre er tilstede i rommet med sine gråtende barn og barselsbesøk. Det er så mye verdt! Alle jeg kjenner sverger til barselhotell. Så, selv om Ullevål er litt lenger reisevei ville jeg helt klart valgt Ullevål. Men, hadde Ahus hatt pasienthotell hadde jeg sagt Ahus siden de har et fint nytt sykehus og det er nærmere der du bor. På Ullevål er det desverre bygging på gang, men det merker du ikke på hotellet da, "bare" på føde/barsel. Jeg håper at alle sykehus etter hvert vil ha et barselhotell, fordi det er så bra.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2009 Takker for svar Lillevenn Ja, dette barselhotellet er nok gull verdt! Samtidig er jeg så engestelig for fødselen at jeg kanskje vil føle meg tryggere om vi bor nærme det stedet jeg skal føde.. Tar vel 20 minutter å kjøre til Ullevål herfra..kanskje lenger tid dersom det er mye trafikk eller annet.. Får snakke med jordmor om det kanskje..
Musemor med tre søte små Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 På en måte er vi her på Østlandet veldig bortskjemte. Det er mange steder i vårt langstrakte land hvor folk har både 2 og 3 timers reise til føden. 20 min er ikke så lang tid. En annen ting er at siden du har termin i februar, har de i det hele tatt ledige plasser på A-hus?
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2009 Hehe ja.. Kan "velge og vrake" i sykehus her.. Jeg vet ikke om de har ledig plass på A-hus, det er jo selvfølgelig en annen ting jeg må sjekke om jeg skal bytte sykehus..
Mamma til tuppis og spira Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Ja,men de har da hotel på A hus også nå....... har ei veninne som bodde der etter fødsel og det var en drøm.
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Det så jeg også, da jeg gikk inn på nettsidene. Men har ikke fått noe info om dette fra sykehuset side. Lurer på hvordan det fungerer, tror jeg skal spørre om dette på kontroll på tirsdag:)
twoboys & a girl Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Fødte på a-hus for nøyaktig to år siden, var før ny sykehuset var åpnet med barselhotell. Kjempe fornøyd med føden, og barsel de få timene vi lå der. Ville ha valgt a-hus siden det er nærmere. Dessuten så kan du bli avvist av ullevåll vis de har for mange fødende inne.
Bumblebeee Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Jeg fødte på Ullevål sist, enda jeg bor i gangavstand til Ahus. Men det var fordi Ahus da var gammelt og slitt, og kunne ikke tilby lystgass. Nå er Ahus helt flunka nytt og et av Europas mest moderne sykehus. Så denne gangen velger jeg Ahus. Fikk ikke bo på pasienthotellet på Ullevål forrige gang pga komplikasjoner, og det ble langt for mannen å kjøre tur/retur Oslo hver dag. Lykke til med valget!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. desember 2009 Tusen takk for svar Kanskje jeg skal ta en telefon til Ahus på mandag å høre om det er plass til meg i februar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå