Vimsetrollet Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Var hos jordmor i dag, og hun sjekket modning, og sa at jeg hadde 2 cm åpning. Jeg spurte henne hvor lenge jeg kan gå med det, og hun sa at fødsel kunne starte når som helst, eller om 2 uker... Noen som har erfaringer med dette?
Lykke ღprins&prinsesseღ Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Jeg sjekket meg hos jordmor i uke 38+1 og hadde da 2 cm åpning...JM trodde jeg ville gå enda 14 dager med dette...Jeg fødte 13 dager etterpå, så ganske rett hadde hun Min erfaring er at du kan gå noen uker med åpning!
Vimsetrollet Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2009 ... men da satser jeg på det. Er ikke helt klar enda, men nå har jeg hvert fall kastet noen greier oppi en bag, bare sånn i tilfelle jeg skulle våkne i natt. Det er 20 dager til termin enda..
MammanTilLilleLilly <3 Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Er det jordmor på helsestasjon som sjekker etter åpning? Eller, de på sykehuset?
Vimsetrollet Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2009 På helsestasjonen ja. Jeg var bare på vanlig kontroll. Grunnen til at JM sjekket meg nå, er at hun snart skal reise bort, så dette var sannsynligvis den siste kontrollen min hos henne (må gå til fastlegen etterpå). Har et stykke til sykehuset, og jeg hadde en rask fødsel sist, så det er greit å være litt forberedt... men det er sikkert bare å spørre om JM vil gjøre det når du har kontroll.
MammanTilLilleLilly <3 Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Ah. Trodde ikke de gjorde det der, bare Takk for at du svarte
MissMe*med*lillegutt Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Ei venninne av meg fikk sjekka modning på termindagen og hadde da 2cm åpning. Hun fikk beskjed om at hun ville føde iløpet av 2-3 dager.. Nå er det gått 12 dager, og ingenting har skjedd enda..
Belladonna med to gutter Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Jeg har gått med 2-3 cm i to uker...ingen baby tross mye action! Jaja...
1 høne i haneflokken-født Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 jeg har fått med 3 cm åpning i snart 4 uker, ingen baby, men det skjer mye, slimproppen har gått og kjenner masse stikninger oppi der og at det er noe som skjer er sikkert, har 21 dager til termin idag...tviler på jeg går så lenge
Vimsetrollet Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2009 Såpass ja... Så da kan jeg bare smøre meg med tolmodighet, skjønner jeg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå