NyttNick Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 ..men går det ant å skille jentesædceller fra guttesædceller?Altå kan man på ett eller annet vis se forskell på de?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Har lest om det at det er vektforskjell, og at det da går ann ;O) Vet ikke om de driver med slikt i norge da.
Gjest Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Har hørt/lest at alle er jenter i utgangspunktet, men så er det noen som utvikler seg til å bli gutter. Vet ikke om dette stemmer?
NyttNick Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2009 Det ble diskutert her om dagen at det går ant å "sentrifugere" sæden eller noe i den duren for å skille jente og guttesædceller. Mye rart man skal tenkte på,hehe.
Collette Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Ja, det går an. I USA finne det klinikker hvor man kan velge kjønnet på babyen med opptil 99 % sikkerhet. Det koster dog endel og reiser også noen etiske spørsmål. http://www.fertility-docs.com/fertility_gender.phtml
NyttNick Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2009 Såpass... Utrolig hva man kan gjøre i USA.
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Bioteknologien går så fort fremover at det skal godt gjøres å henge med på alt som til stadighet dukker opp av metoder, men ja, det er fullt mulig. Vet faktisk om ei som hadde så ufattelig lyst på et bestemt kjønn (nevner det ikke her, det spiller ingen rolle), og det fikk hun da ved bruk av en slik klinikk. Hadde jeg hatt 7 gutter, skulle jeg kanskje vurdert det, men ikke ellers.
NyttNick Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2009 Har ikke tenkt så mye over det men jeg synes at hvis folk vil gjøre det så la de.. Hva betalte hun for det da Kapabel?
Monajenten Skrevet 31. desember 2009 #9 Skrevet 31. desember 2009 Hadde jeg hatt 7 gutter (eller jenter for den saks skyld), ville jeg aldri i verden hatt flere barn:-P
nasse nøffen Skrevet 31. desember 2009 #10 Skrevet 31. desember 2009 trodde ikke d gikk ann jeg.. er d noe som heter d da?? trodde det var vårt egg som avgjorde kjønnet jeg... "flau"
NyttNick Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 1. januar 2010 Trodde heller egentlig ikke at det gikk ann...Derfor måtte jeg spørre.
Patetica fåkksi Skrevet 1. januar 2010 #12 Skrevet 1. januar 2010 Det går an, siden det finnes noen arvelige sykdommer som f.eks mor kan ha, men som kun er farlig for gutter. I noen spesielle saker kan man da sørge for at de får jente, men det er fordi gutten mest sannsynlig vil dø. At det finnes privatklinikker i USA som utfører sånne ting for moro skyld sjokkerer meg ikke. Henger meg forøvrig på Monajentens kommentar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå