Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Det er så typisk intellektet her inne :-) Det er jo den reneste overflod av folk som har "studert" her inne - og så viser det seg at mange mener "gått på videregående skole"... Til de av dere som betegner dere som studenter uten å ha gått på universitet/høyskole; hvorfor sier dere dette?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 De sier det for å gjøre oss andre misunnelige *hahaha* !!!!
Tommage♀♂ Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Får man ikke studentrabatt når man går på videregående? Stusser ikke egentlig over at noen sier dette. Aldri tenkt over det selv. Men har registrert at folk med lang utdannelse (type høyskole/univeristet) er veldig raskt ute med å mene at videregående ikke er noe til utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Fordi det går an å utdanne seg i den videregående skolen også, alle trenger ikke å gå allmenn. F.eks helsesekretær, hjelpepleier, elektriker osv, man studerer da faget selv om man ikke tar høyere utdanning!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Vel - det er altså ikke opinionen her inne på BiM som har funnet ut at "student" er en som har utdanning UTOVER videregående skole ;-) Riksmålsordboken: studen't m1 (gj ty. fra lat., se *studere) 1 person som har tatt examen artium han er s- fra 1963 2 person som studerer ved universitet el. høgskole juridiske, teologiske s-er / s-ene ved de pedagogiske høgskolene http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=student&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Jo, men man er fortsatt ELEV ved videregående skole :-)
Tante Blås Squaw Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Kalte meg aldri student da jeg gikk vgs, vi var elever, vi )
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Tuller du? Lagde du en egen tråd fra utsagnet mitt at jeg har studert siden jeg var 16? Isteden for å si at jeg hadde 2år yrkeskole, 1år påbygg og 3år høyskole? Det er da enklere å bare si studere??!! Eller er det bedre å ramse opp hele skolegangen fra grunnskolen?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Kanskje ikke så rart når du først sa at du hadde yrkesfag med påbyggning og så senere sier at du har gått på høgskole. Du kunne skrevet det med en gang, men det gjorde du altså ikke. Du kalte dine studier for "yrkesfag med påbyggning"
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Vel, det er altså ikke bare du som gjør dette. Gå inn på "ung og gravid" - så finner du nesten BARE studenter ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #11 Skrevet 28. desember 2009 Nei, jeg kalte det STUDIER i første runde, men jeg fikk streng beskjed at man ikke kunne studere når man var 16, som er helt sant, men det er ingen som sa at skolegangen min sluttet etter vgs??!! Når noen spør meg hva slags skole jeg har, sier jeg at jeg har studert. Jeg sier ikke "2år yrkesfag, 1år påbygg og studier etter det" Jeg sier at jeg har STUDERT!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #12 Skrevet 28. desember 2009 Og trenger man å komme med hele forbanna skole cv`n for folk? Holder det ikke bare å si at man har studert? Største problemet ditt er at noen sier STUDERE for hele skolegangen sin? Du har fritidsproblemer.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #13 Skrevet 28. desember 2009 Studentrabatt? Ja, det er jo busselskapene som definerer det...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #14 Skrevet 28. desember 2009 Du har et problem om dette seriøst er noe du henger deg opp i. Det virker som du liker å heve deg over alle her, selv om du virker helt blåst. Du virker som hun andre sier i den andre tråden: Men klørne ute for alt.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #15 Skrevet 28. desember 2009 Da har du studert de årene du gikk på høyskole. Ingen grunn til å ramse opp videregående skole, man må nesten ha generell studiekompetanse for å kunne studere, nemlig.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #16 Skrevet 28. desember 2009 Mhm...trenger ikke det. Er ferdig med den tiden.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #18 Skrevet 28. desember 2009 Jeg velger å si at jeg har studert siden jeg var 16. Da må nesten jeg få lov til det. At du dermed lager en egen tråd om dette, får være din egen terapi for ditt store problem ang bruken av ordet : STUDIE! Ps: Ja, de fleste vet at man må ha generell stud.komp. men det er mange forskjellige måter å skaffe seg det på.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #19 Skrevet 28. desember 2009 Hihi! Sånn kan det gå når man skryter på seg å ha vært student når man var 16år. Du fortjener litt tyn for den
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #20 Skrevet 28. desember 2009 HAHAHAHA....Akkurat som om jeg tar meg nær av ei misunnelig kranglefant? Get over it, mener jeg. Du er bare veldig low life.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #21 Skrevet 28. desember 2009 Og vi er tilbake til det å være misunnelig igjen... Tenker du kanskje burde studert litt mer. Norsk, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #22 Skrevet 28. desember 2009 Jeg trengte ikke generell studiekompetanse, flere studier man ikke trenger det. Og det var universitetet, ja.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #23 Skrevet 28. desember 2009 Var dette noe å henge seg opp i..? Nei, man trenger ikke nødvendigvis studiekompetanse for å studere. Det finnes faktisk studier som kun krever fagbrev, og ikke st.komp. (Til deg som hevdet dette litt lenger opp)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #24 Skrevet 28. desember 2009 Har toppkarakter i Norsk, jeg. Så ikke tenk på det.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #25 Skrevet 28. desember 2009 Norsk skrives med liten bokstav..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå