Gå til innhold

har dere helsesøster "problemer".....?


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg syntes hun jeg har til helsesøster ikke er noe særlig. hun hører ikke etter hva jeg sier, ei heller sier hei, hade eller noe positivt om barnet mitt.

 

jeg fortalte hva gutten min hadde klart og hva han kunne bable osv osv... men hun bare kikket på den dumme datan!

jeg fikk ikke opplyst mål eller vekt på ungen før jeg "maste" om å få se det...

 

da hun tok gutten på matta og jeg spurte henne om ting så svarte hun overfladisk på den måten at jeg følte jeg var "dum".

hun smiler sjelden og når hun gjør det, har hun et hovent smil lissom...

 

hun spurte om jeg ammet og jeg svarte "nei ikke nå..."Å neeeei" (hovent og ekkelt og laget grimaser)

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er akkurat det motsatte. snill og grei, og holder og koser med babyen hver gang vi er der. hun sa også at jeg bare måttet gi flaske hvis amming var for slitsomt for meg (er alenemor og sliter litt) jeg ammer jo fortsatt, men det var bra at hun ikke prøvde å "tvinge" meg ved å gi meg dårlig samvittighet.

Skrevet

Hm, ja jeg følte egentlig også at HS ikke var så fryktelig involvert. Hun var veldig opptatt av at sønnen min burde veie mindre (noe legen var uenig i) og oppfordret meg til å gi vann i stedet for brystmelk hvis han ville spise mindre enn 4 timer etter siste måltid, selv når han var veldig liten...

 

Etter å ha forhørt meg litt fant jeg ut at omtrent alle som har vært hos henne har fått denne beskjeden OG hadde samme inntrykk av at hun ikke brød seg så mye om de andre sidene ved barnet. Tror ikke hun var så egnet for jobben:) For meg løste det seg selv, brått en dag stod det en annen HS der som var glad i barn, innteresert i barnets utvikling og involvert i jobben sin. Håper det samme skjer hos deg da:)

Skrevet

Hun hørtes ikke hyggelig ut. Bytt helsesøster!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg hadde ei sånn ei.... men nå er jeg kun hos helsesøster på de "obligatoriske" oppmøtene, så jeg holder ut. Bare 4årskontrollen igjen...

Skrevet

hm, hørtes ut som hu megga som jeg gikk til 18 uker ul kontroll hos.. Hater den type mennesker!!

Skrevet

jeg som startet tråden :

 

godt det ikke var bare meg....

ja du som skrev over ang å gi vann til minsten....det sa hun til meg også!! skulle tro det var samme helsesøster vi snakker om hehe. da hadde jeg ledd...men er nok flere av dem.....:/

 

tør ikke ta det opp med henne heller som noen skriver her, kanskje jeg er feig..men...redd for at det vil bli enda verre..

 

men kan jeg bytte helsesøster eller bare gå til legen ? det er jo bare et tilbud å gå til helsesøster er det ikke ?

 

du som fikk en annen..var det bare det at hun sluttet hun andre ? elelr ville du selv?

Skrevet

Hva som skjedde er mellom henne og arbeidsgiver, jeg sa ingenting, men vet at de andre mødrene psyka hverandre opp til å tørre å si fra om de dårlige rådene og det at hun ikke brydde seg om annet enn vekt. Jeg gjorde ingenting, fordi jeg automatisk gikk ut fra at jeg tok feil....Men da har jeg lært noe til en annen gang:)

 

Skrevet

da var de tøffe.... jeg tør ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...