Gå til innhold

Sove sammen med hunden under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann damer:)

Vi har ei dachstispe som vi bruker å sove sammen med om nettene. Nå er jeg gravid, og hun sover fremdeles i senga vår. Noen som vet om det er noe fare rundt dette? Tviler jo egentlig på det da.. Men greit å spørre da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det. Hadde det vært en katt ville jeg nok faktisk vært litt forsiktig, men når det gjelder hunder er det ingen risiko såvidt jeg vet ihvertfall :-)

Skrevet

Tror ikke det er farlig nei, men jeg ville ha vendt hunden av med å sove i sengen, for det kan fort bli sjalusi utav det når babyen skal sove der :)

Skrevet

Sover med hund og katt. Ifølge lege og jordmor er det helt ok. Bare å passe på at de ikke sover oppi ansiktet så skal det gå greit.

Katter kan ha Toxoplasmose, men hunder er ikke "farlige" for den som er gravid

Skrevet

Det kan umulig være noen fare forbundet med det! Bare koselig:)

Gjorde det selv sist og tenkte aldri at det skulle ha noe å si for babyen.

Hvis du har tenkt å samsove med barnet kan det være lurt å legge hunden på et annet rom i god tid før babyen kommer, for å forebygge sjalusi.

Skrevet

Ikke noe problem. Hunden vår sover fortsatt på plassen sin i senga, og det samme gjør jeg, mannen min, og lille nurket på to mnd. Hvor der er hjerterom....

Skrevet

Tusen takk for svar:))

Hun sover i bur av og til, vi gjør det med vilje sånn at hun finner seg i det uten syting. Dessuten sover hun i bur gjennom hele løpetida. Så det blir ingen problem når babyen kommer:)

Skrevet

Må legge til at jeg selv ikke samsov med babyen, mens hunden fortsatte å sove i sengen:)

Så ingenting tilsier at "når barnet skal ligge der.." annet enn mens du ammer, for eksempel.

Skrevet

Har sikkert ikke noe å si, annet enn at det er ubeskrivelig merkelig og ikke minst ekkelt. Dyr har ingenting på soverommet å gjøre.

Skrevet

Jeg sover også med hunden i sengen. Er jo liksom ett familiemedlem han også:-) Var aldri noe sjalusi med hunden vår og ungen min når hun var baby:-)

Skrevet

... Sier den som aldri har gjort det:)

Skrevet

Ekkelt med hund, katt eller andre dyr i sengen!! Kunne aldri tenke meg å sove sammen med dyrehår, skit osv..

Skrevet

Selvfølgelig har jeg aldri gjort det. Er da normalt hygienisk. Pluss det faktum at dyr skal kjenne plassen sin.

Skrevet

Æsj så ekkelt da. Dyr skal da ikke ligge i sengen... Blir sjokkert jeg..... For de er reine liksom....

Skrevet

vi har katt. ingen problemer her å ha hatt de i sengen. verken før i eller etter graviditet i det hele tatt.....

hvorfor er det farlig liksom ? hundehår? gid a meg...

jeg børstet ofte katten jeg for hår ,og sjekket for Flott. har godt så fint atte. har katten vært skitten har jeg vasket den med klut. og har en vært bløt så har jeg brukt hånkle å tørket den med.

dere som liker dyr og vil ha dem i sengen...bare gjør det :)

kan ikke se at det er noe fare med det.

vi kjøpte reisesengnett til sprinkelsenga vår vi. så katten hopper ikke oppi der i hvert fall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...