Gå til innhold

Hjelp, vi bor i rekkehus - trenger mange synspunkter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Vi bor i rekkehus, sammen med 3 andre familier.

Våre "samboere" er en gammel dame på over 90, en enkemann på nesten 80 og som aldri er hjemme, samt et ektepar uten hjemmeboende barn i 50-60-årene, og med STORE helseplager allerede.

Så da kan dere jo gjette hvem som har ALL jobben med snømåking, gressklipping osv. Det er ikke det at vi ikke liker å holde på med ting, men det er litt slitsomt å ha dette hengende over seg absolutt hele tiden. Vi har tre barn, både jeg og min mann jobber 100%, og det er ikke alltid at det passer å bruke SÅ mye tid på fellesarealet her ute som det vi faktisk gjør.

Samtidig er det jo meget gode grunner til at de tre andre ikke kan gjøre noe som helst, og jeg forventer selvsagt ikke noe sånn sett. Men er det urimelig å foreslå at vi leier inn en "vaktmester" eller noe?

Det som også er litt irriterende, er at det blir tatt som en selvfølge at vi gjør alt hele tiden. Vi har også hatt episoder hvor noen av våre "samboere" har kommet og bedt om ekstraservice i blomsterbed osv. som ikke er felles. Det har vi høflig takket nei til.

Men hva gjør vi????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha foreslått at dere leier inn en vaktmester. Synes de tre andre bør spleise på utgiftene, dere gjør jo deres del!

En mulighet er at vaktmesteren kommer tre uker på rad, den fjerde uken tar dere et tak.

Evt kan dere alle spleise, men da skal jo også dere slippe å jobbe.

Skrevet

Det er helt kurant å bringe innleid hjelp på bane. Dere har mer enn nok med tre barn, eget hus og fulle stillinger, så det skulle egentlig bare mangle.

Greit at man tar i et tak for andre, men her vil nok ikke situasjonen endre seg til det bedre for dere -med mindre noen andre og sprekere flytter inn- så det er helt på sin plass at alle spleiser på en slags vaktmester eller noe.

Ingen burde ta det ille opp, men det går an å trø varsomt i måten du legger det fram på likevel, for "samboerne" skulle nok gjerne hjulpet hvis de kunne..

Skrevet

Helt på sin plass med innleid vaktmestertjeneste. Foreslå det. De andre kan jo ikke bare forvente at dere skal ta alt.

Skrevet

enige med de over her.... skaff en vaktmester asap!

jeg bor i bygning med 12 leiligheter, maaaange eldre/(og noen unge latsabber). Ingenting har blitt gjort på årevis av vedlikehold og nå er det forventet at vi skal sette i gang. Ingen andre som løfter en finger, selv ikke for helt enkle ting som å spa vekk snøen ved inngangene. Jeg som har en liten sønn og er gravid er den som må trå til hvis mannen min ikke kan. helt fuckings håpløst. vil flytte bare pga naboene. hater å forholde med til at jeg skal liksom fikse alt i oppgangen, skifte lyspærer, rake, måke, sørge for at søppelskuret er i orden osv.

æsj og æsj, neste gang så skal jeg gjøre grundig research på naboene før jeg kjøper, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...