Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Hvilken alder har barnet nådd når DU ser rart på meg, når jeg ammer på en bank i en offentlig park? Noe annet å tenke på. Jeg har et barn på 2 år (ammes ikke) de fleste tror barnet er 4 år pga størrelse, språk, motorikk. Så hvordan kan man dømme et barn i ammesituasjon? Hvordan kan noen fly inn hit for å fortelle at de så noe ekkelt, en mor som ammet en feks. 3 åring! Hvordan kan du vite at det barnet var 3 år? spurte du? Min venninne har en baby som ammes. Babyen er 7 mnd, men ser ut som at den er minst 10! Det er jo individuelle forskjeller.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Eg meiner det er ok å amme offentleg så lenge barnet legg seg fint til og drikk utan tull, så sant mor klarar å gjere det diskret. Men det skal seiest at viss barnet må spytte ut tyggisen for å få pupp, synest eg nok det er litt på grensa ;-p
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Det er som du seier så vanskeleg å bedømme alder at eg ikkje kan gje nokon "aldersgrense".
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Oooh, ny ammedebatt, det trengte vi - not! Hva er egentlig vitsen? Og hvis jeg ser stygt på deg når du ammer ditt 13 måneder gamle barn (eller en hvilken som helst alder), hvorfor skal du bry deg om det??
Gjest Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Jeg mener at det uansett ikke er ok å skulle bestemme hvem som skal amme og hvor det skal foregå. Folk tar sine egne valg og om noen plages av de får de snu seg bort og holde kjeft...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Vil heller "risikere" å se et barn som ammes enn å se en mann som tisser i buskene... Skjønner ikke hva som er så truende med amming.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 jeg har ammet barna mine til de var 2,5 og 2 år gamle, men dette gjorde jeg da aldri offentlig!!! hadde ikke falt meg inn å amme etter at de blir "store" offentlig. Syns det hører hjemme på hjemmebane ikke i det offentlige rom. Noe helt annet når de er små og avhengige av puppen.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Slenger meg ilamme Rannveig her, fantastisk 8-)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Til rundt ett år. Jeg ammet også begge mine lenge.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. desember 2009 #13 Skrevet 28. desember 2009 Så lenge du selv føler deg bekvem med det. Jeg gidder ikke bry meg med hvor lenge andre ammer barna sine hverken her eller der, for jeg sitter ikke og glor på andre damers pupper uansett.
Gjest Tale30 Skrevet 28. desember 2009 #14 Skrevet 28. desember 2009 Jeg bryr meg ikke om at folk ammer offentlig, det er selvfølgelig helt greit. Men som en mor som ammer selv så skjønner jeg ikke helt hvorfor noen ønsker å amme offentlig etter at det er slutt med fullamming, det er vel ca ved 6 mnd? Da er vel ammingen uansett ikke primær næringskilde for barnet, og fungerer bra som en tilleggskos hjemme? Men som sagt, alle må få bestemme for seg selv
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #15 Skrevet 28. desember 2009 Maks 2 år :-) Heller se en mor som ammer barnet sitt enn noen som står/sitter og pisser ute i offentligheten... Da mener jeg voksne folk....
Gjest Tale30 Skrevet 28. desember 2009 #16 Skrevet 28. desember 2009 Det at jeg ikke skjønner det er selvfølgelig bare absert for min egen angst for å amme offentlig
Gjest Tale30 Skrevet 28. desember 2009 #17 Skrevet 28. desember 2009 ikke absert for men basert på.. herre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå