ellybelly Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Hei! Sjekket blodtrykket mitt for ett par timer siden og det ligger rundt 150/100.. har lagt på rundt 125/60-70 tidligere... ble litt bekymret nå. Skal til jordmor i morgen, regner med at det går bra å vente til i morgen med å få sjekket opp? Kjenner liv i ny og ne, men er jo ikke store plassen han har der inne nå.. er førstegangs så man blir litt usikker og vil ikke mase unødig!
....().... Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Gikk en uke på slutten med et sånt blodtrykk sist, men da ble jeg fulgt opp. Kanskje du i det minste skulle ringe føden? Det kan jo hende de syns det er greit du venter til i morgen, men er vel best å forhøre seg? Hva slags apparat brukte du? De hjemmeapparatene er heller ikke alltid til å stole på. Ødemer? Pannehodepine?
ellybelly Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2009 Jeg har et sånn elektrisk apparat, jeg måler gjennomsnittsmålinger for jeg vet at man ikke kan stole helt på disse! Har hatt veldig hovne føtter men det er bra i dag.. har litt hodepine, men ikke sånn trykk over øynene! Takk for svar debaser:)
Termin 080110 Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 hvilket merke har du på måleren din? Jeg har håndleddsmåleren fra rossmax. Den er ikke riktig (måler for lavt på meg) men jeg har jo tatt den gjevnt med at jeg har målt hos lege så jeg har en viss peil på hvor gal den er på en måte. Men uansett så er den ikke god! Har opplevd f.eks at undertrykket viser 15 i forskjell fra legemålingen. Når målte du sist skikkelig hos lege/jordmor? Og hvor mye var det da? Jeg har ligget på 110-120/75-80 siste ukene, mens nå helt siste uken var det på hhv 135/92 og 140/85. (måler ofte pga sv.skapsforgiftning sist) Er også redd for at det kan stige mer - men heldigvis sa de på sykehuset at det var sjeldent at svangerskapsforgiftning var av den hissige farlige sorten sent i svangerskapet. Den hadde jeg sist - og da steg trykket fort - men da var jeg bare uke 31. Synes du burde ringe føden og bare informere dem - kan godt hende de mener det er ok at du venter til i morgen. Men ring. Det er alltid lurt :-) Lykke til. Det går sikkert helt fint dette! Heldig at du har termin i morgen! :-)
ellybelly Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2009 Har en sånn microlife A100plus eller noe! Jeg ble målt for en uke siden hos JM og da var trykket steget til 132/80 så det hadde jo gått litt opp! Jeg føler meg relativt fin form altså, men man blir litt stresset! Jeg har også målt ofte pga tegn til forgiftning tidlig i sv.skapet. Takk:)
Termin 080110 Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Hvordan gikk det hos jordmor i dag ellybelly?
fremtidoghåp Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Jeg ville ringt til føden for sikkerhets skyld!!
ellybelly Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2009 Hei igjen! Har vært hos jordmor i dag og trykket hadde gått ned litt! Hadde bare spor av protein i urinen og alt virket ok, så da fikk jeg bare beskjed om å ringe sykehuset hvis hodepinen ikke ga seg! Begynner å bli litt lei av å vente, men på en annen side så kan han gjerne vente i 2 dager:) Har heller ingen spesielle "symptomer" på fødsel så drøyer nok...
Termin 080110 Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 Jeg skal selv dra å måle blodtrykk og levere urinprøve på labben hos legen i morgen. Jeg har ikke time hos jordmor før 5 januar og det er lenge å gå og lure på om det er på stigende front eller bare at det var sånn noen dager nå og stabiliserer seg... Selv om ikke trykket mitt var så sinnsykt høyt i går så har det jo stige over julehelga. Og jeg hadde 1 på protein mot 0 hver gang før det. Så greit å få det sjekket synes jeg. Har også litt trykk i hodet. Det er ikke mye. Og jeg er litt tett i nesa, sover dårlig pga magen og bekkenet og er mye inne, så det er vel ikke rart man kan få litt hodepine. Da jeg lå syk sist hadde jeg ganske så vondt i hodet, så jeg tror ikke dette er det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå