Gå til innhold

Hva mener dere om dette? (ønsker mange svar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute og kjørte på glatta forleden. Det var mørkt og mange av de møtende bilene glemte å slå over på nærlys da jeg kom kjørende. I en sving ble jeg blendet av en bil, og lå kanskje litt nærme midten av den smale veien da en annen bil kom i mot. Jeg hørte et smell og så at speilet mitt gikk føyken. Jeg stoppet bilen, og ventet. Den andre bilen snudde og kom tilbake. Vedkommende hevdet at alt var min skyld ettersom hun påstod at jeg hadde ligget for langt ut i veien. Jeg ville ikke krangle, så jeg godtok hennes forklaring. Jeg sa at jeg skulle betale reparasjonen hennes.

Hun hadde en gammel bil verdt ca 10.000,-. Min mann mener at vi kan finne et speil på biloppsamlingsplass (høgger'n) og sette det inn for henne. Dermed blir bilen tilbakeført i den stand den var før uhellet.

Men dette nekter hun på. Hun vil ha et splitter nytt speil til ca 3000,- inkl montering. Min mann nekter at vi skal betale dette. Hva mener dere? Hvem er urimelig her? Hva ville dere ha gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo en forsikringssak. Hun er i sin fulle rett, så sant dere fylte ut skademeldingsskjema (signerte og sendte inn osv)... Hvis ikke, kan du forsåvidt påstå hva du vil...

Skrevet

Koster virkelig et speil 3000 kr? Oioi, jeg betalte 1200kr for et nytt ifjor når jeg kræsja. Det var litt mindre enn det originale, men 3000,-

Hadde ikke betalt om hun ikke tar saken videre. Hun kan ikke bevise hvem som har skyld. Det kan være begges feil. Du må jo ha ligget ganske langt mot midten eller over midten for at dere skal treffe.

Synes hun burde være fornøyd med et helt speil jeg, ikke kreve et som er nytt. Men jeg har ikke så veldig peiling på slikt heller.

Det var en lei sak altså =(

Skrevet

Det springende punktet er:

Fylte dere ut skademeldingsskjema?

Skrevet

Om du har påtatt deg skylden på uhellet og dere har fylt ut skademelding så har hun all rett på sin side.

Jeg hadde IKKE tatt til takke med et speil fra "høgger`n" og hadde krevd, via forsikringen, at bilen ble reparert på et merkeverksted

Skrevet

Vi fylte ikke ut skjema ettersom jeg ikke tror det vil lønne seg å ta så små skader på forsikring. Jeg sa at jeg skulle dekke det. (men spesifiserte ikke om hun skulle få fabrikknytt eller bare et speil tilsvarende det hun hadde)

Skrevet

Jeg krasjet en gang med en kar. Det var hans skyld, vi skrev skademeldingsskjema osv og alt var soleklart. Jeg hadde kjøpt bilen min for kr 4000,-, og fikk kr 9000,- på forsikringen. STefaren min banken ut en stor bulk i siden på bilen. Den ble litt mindre pen og litt mer rusten med tiden, men de 9000 kr smakte godt de :-)). Jeg hadde nok heller aldri godtatt et mindre oppgjør (gamle dører fra høggern tilsvarende et gammelt speil).. hvorfor skulle man det?

Sånn er dessverre forsikringsreglene. Det spiller ingen roller hva bilens verdi i utgangspunktet er. Den som forårsaket ulykken skal legge ut for det det koster å reparere/kjøpe nytt...

Men, jeg avventer for øvrig svar på spørsmålet om skademeldingsskjema..

Skrevet

HI skriver at de ikke fylte ut skademeld til de som spør om det....

Jeg hadde sagt hun fikk ta imot det speilet på høggern og være fornøyd med det sålenge dere ikke skrev skademeld,hun har ingenting å komme med i ettertid uansett da.

Skrevet

Hun kan fortsatt ta det med forsiktingsselskapet sitt og be dem kontakte dere.

Så kan dere krangle om skylden

Skrevet

Det stemmer ikke.

Jeg kjørte på en bil her for litt siden og jeg merket ikke at jeg hadde gjort det. Så jeg kjørte bare videre.

Noen dager senere ble jeg kontaktet av mannens forsikringsselskap vedr. dette. Ble litt "brudulje" om skyld, siden jeg ikke merket at jeg hadde rygget på bilen hans, men det endte med at jeg måtte gi meg og betale for skadene via min forsikring.

Så jo, man kan fint komme med skademelding i ettertid

Skrevet

Det er klart hun skal ha et splitter nytt speil inkl montering. Hvis hun kan dokumentere at det koster kr 3000,- (og at dette er tilsvarende det som ble ødelagt/det andre speilet hun har... det må vel være et rimelig krav?) så skal du betale kr 3000,-. Du kan jo uansett trekke deg i forhold til privat oppgjør, og si at dere sender det inn til forsikringsselskapet...

Skrevet

Hmmm..synd for dere begge det her..det der kan jo være ord mot ord det,hun lå for langt inn,du lå for langt inn.

Ingen har vitner...hmmm.

Siden dere ikke har fyllt ut noe skade skjema blir jo dette ord mot ord.

Å til deg over her som mener et speil ikke koster 3.000...jo det kan det gjøre...tipper du tok ditt på forsikring kanskje...det gjorde jeg og da ble det ikke så dyrt.

Syns det at finner dere tilsvarende i samme farge som bilen..hva skal hun med splitter nytt når bilen er så gammel og har såå dårlig verdi???

Hun har jo ikke ny bil.

Skrevet

hun har, i likhet med det mange har påpekt at hun har skrevet, skrevet at hun IKKE fyllte ut skjemaet.....

Skrevet

Jeg trodde ikke at man tok så små skader på forsikringen...Vil det lønne seg da?

Dere som mener at hun bør få nytt speil til 3000,-. Kan jeg spørre dere: Dersom dere selv hadde skadet bilen (kjørt på en stolpe feks), og bilen var verdt 10 tusen. Ville dere da kjøpt nytt speil til kr 3000,- ???

Skrevet

Jeg mener ikke at et speil ikke koster 3000 kr!! Det er ikke det jeg har skrevet.

Men jeg synes det var dyrt med tanke på at jeg betalte 1200kr. Det kan ha vært uten moms, men det er enda et stykke igjen til 3000 kr.

Hadde aldri i verden tatt et speil på forsikringen, jeg kjører heller "uhellsfritt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...