Gjest Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Min sønn er 7mnd gammel og vi introduserer mye fastføde om dagen, men hvordan kan jeg vite om han er allergisk mot noe? Kan han testes hos legen i så ung alder? Om jeg gir han banan og han er allergisk så vet jo ikke jeg det på forhånd? Hva er alergiske reaksjoner på så små barn? forvirret..
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Det vet man ikke før man har prøvd det Det er vel derfor det er endel ting man IKKE skal gi små barn også. Legen kommer ikke til å teste han bare fordi du ikke på forhånd vet hva han KAN komme til å reagere på... Typiske reaksjoner er jo kløe og utslett, hvertfall på endel matvarer.
Gjest Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Hei, du kan merke det på mavevondt, rar avføring, utslett, generelt at de gråter mere f.eks. Sønnen vår fikk både egge - og melkeallergi, merket det i 8-9 mnds alderen, pga fullamming. Men etter innføring av annen mat, så fikk han utslett, så vi gikk til legen og testet Man kan ikke vite på forhånd, så de anbefaler innføring av en matsort i gangen. f.eks bare banan i en 14 dagers periode. Slik at man vet hva de reagerer mot
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Nettopp pga allergi er det anbefalt å prøve ut 1 ny matvare om gangen. Og la det gå kanskje ei veke eller to før du introduserer neste sort. Vanlege allergiske reaksjonar på mat er utslett og/eller magesmerter. Men det kan og ta tid før barnet utviklar allergi. Det blei konstatert melkeallergi hos jenta vår først 7-8 mnd etter ho begynte å få melkeprodukt. Symptoma var dårleg vektauke, laus avføring og truleg smerter (gjekk frå solstråle til sutretroll med "raserianfall"), men det blei ikkje ordentleg ille før ho begynte å drikke rein melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå