Gå til innhold

noen som har lest barneboken til knut nærum? "slemme barn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

er den bra? og ville du anbefalten? og i tilfellet til hvilken aldersgruppe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ei lita stund siden jeg leste den.

Den svarte ikke til de forventningene jeg hadde til den, men de var kanskje litt høye. Noen av diktene er morsomme, men de er ikke skikkelig bra, og kanskje litt for moralistiske. (Shel Silverstein sine dikt er mye morsommere og burleske)

Vår jente fikk den da hun var 3 1/2, og det var skivebom. Selv har jeg prøvd å formidle den i tredje klasse, uten den store sukssessen.

Jeg ville satt den på ca 3dje klasse hvis barnet skal lese selv (og er litt flink til å lese), og fra 6år og oppover hvis man skal lese høyt fra den.

Skrevet

ja, min er jo bare 3, så da er det kanskje litt tidlig. syns den virket morsom, men jeg har bare sett reklamesnutten av den - og reklamesnutten syns ikke småen var interesang i det hele tatt.

jeg bare digger knut nærum :D

kanskje jeg får leie den til meg selv på bibloteket i stedet :P

Skrevet

Jeg kjøpte den til min gutt, og han har hatt stor glede av den selv om han bare akkurat var fylt tre da han fikk den.

Det er klart han ser kanskje ikke den svarte humoren i det som vi voksne gjør, men absolutt verdt pengene uansett. Og jeg synes de er morsomme også, definitivt et pluss. Er litt gøyere å lese bøker man ikke synes er dritkjedelige selv :-)

Skrevet

Og ang det moralistiske, så er det noe av det jeg synes er så vittig!

Diktene er jo parodier på de mange gamle barnevers/-rim med moralsk budskap.

Skrevet

:) nå har vi en for og en mot :)

jeg digger virkelig knut nærum :) (sitter og leser en artikkel av han akkurat nå faktisk)

tror jeg skal kjøpe den og lese den for småen på veien til bergen :)

om han er for liten, så får jeg det helt sikkert gøy også har jeg sponset en mann som fortjener å sponses :D

Skrevet

Godt resonnert :-) kos deg med boken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...