Gå til innhold

Svigermor.... Grrrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier til mannen i huset jeg vinterdressen til sønnen vår ikke holder mål. Han har masse ull og fleece under og fryser likevel. Jeg har forhørt meg til med de som har unger i samme alder og får anbefalt en dress. Den er dyr, men den er varm. Jeg og gubben blir enige om at vi må kjøpe denne siden gutten vår jo er veldig glad i å være ute..Men ikke så glad i å være blå av kulde.

I dag var mann og barn på lunsj hos svigermor, nevner dressen og hun vil veldig gjerne kjøpe den. Jeg om mannen sender noe meldinger fram og tilbake, jeg forteller hva den aktuelle dressen koster og sier at hun må ikke tilby seg det når den er så dyr. Ingen problem, svarer svigermor.

Åååå så lettet jeg ble! Kjører innom nå og skal levere den, hun syntes den vi hadde bestemt oss for var for dyr og har derfor kjøpt en tynn parkdress. Jeg måtte jo lime på meg smilet og takke og bukke, men dette her var jo ingen vits i. Dressen går jo rett opp på loftet i tilfelel størrelsen på nestemann sammenfaller med vår/høst, men vi kan ikke bruke denne på vinteren. Dette var helt poengløst!

Kjenner jeg blir så irritert på folk som skal kjøpe bare for å kjøpe. Kjenner jeg gubben rett må vel guttungen fly rundt i denne og fryse et par ganger fordi vi er så takknemlige, men jeg må jo likevel ut og kjøpe dress som koster mye og tåler 10-15 minusgrader...At det går an..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo bare bytte dressen, legge til rest-beløpet og så får dere den dressen dere trenger.

Er ikke verre enn det

Skrevet

Ja ja, du hadde jo tenkt å kjøpe den selv i utgangspunktet, så det er vel litt bortkastet å irritere seg så veldig?

Evt. kan du bytte den dressen hun kjøpte?

Minner meg litt om da vi skulle ha førstemann og noen i familien skulle kjøpe vogn til oss. De kom med en paraplytrille!

Skrevet

du er jo en feigis som takket og bukket overfor svigermor da... Takk deg selv..

Skrevet

Du må iallefall ha ved nok til og stå i mott mannen din hvis han mener at guttungen må bruke dressen noen ganger ute bare for og vise at dere er takknemelige. TYNN PARKDRESS PÅ DENNE TIDEN AV ÅRET? Stakkars mannen din og søskenene til mannen din, de må virkelig ha fryset ræva av seg i barndommen hvis de ikke ble kledd nok.

Skrevet

Hvorfor sa du ikke fra da hun kom?

Jeg ville segt med en gang at det var ikke deb dressen dere måtte ha og at dere hadde jo sagt fra om hvilken dere måtte ha.

Da hadde hun ikke trengt å si at hun skulle kjøpe den. Hun viste jo om prisen på forhånd.

Jeg hadde ikke takket og bukket.

Skrevet

"Tusen takk, men dette er en vårdress, og vi trenger en vinterdress. Har du kvitteringen, så bytter jeg og betaler mellomlegget, for han trenger virkelig en varm dress"

Men jeg skjønner godt at det er vanskelig å si ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...