Gå til innhold

Si i fra eller ikke. (litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for rolige nyttårsfeiringer og styrer unna både fyll og at det må bli tidlig morran før mann legger seg! Det tiden er forbi.Sist jeg festet på årets siste dag var for 12 år siden.Altså før jeg ble mamma.

I fjor var vi halt alene og koste oss i pysj og spilte nye brett spill.

Mannen ønsket å be noen i år (kjerringa er sær og drar ingen steder med ungene akkurat den kvelden,hehe)

Så vi ba et vennepar. De har ikke felles barn og skulle være "barnløse" på nyttårsaften.De takket nei.

Ba et annet vennepar som har en gutt på 7 år.De kommer og jeg gleder meg til det.Ingen av de voksne der er opptatt av at det MÅ være alkohol osv.

Men så....Det første venneparet ringte nå og spurte om de kunne komme alikevel MED alle fire ungene.Selvfølgelig kan de det.Kjempekos for ungene tenkte jeg.

Men denne karen er veldig opptatt av hva han skal drikke.Det skal blir party og når ungene sover DA skal vi voksne virkelig feire at det nye året er her??

Blir helt svett jeg.Fordi jeg kjenner han.Han er verdens snilleste,men han blir alt for full.Jeg kjenner at jeg ikke ønsker det her i huset pga at det er barn her.

Selv drikker jeg kanskje et glass eller to til maten så stopper det av seg selv.

Så til dilemmaet.Jeg ønsker å si i fra til han at her skal det ikke være fyll og ingen skal sitte oppe til lyse morran og drikke.

Mannen mener jeg lager problemer ut av ikkeno og ønsker at jeg skal holde munn.Han sier at vi tar å løser det om det evt skjer?

Jeg er redd det da er "forsent"

Er det ikke like greit at han på en måte vet "hvor landet ligger" i forhold til hvordan vi feirer denne dagen.

Vi har vært masse sammen med han og jeg vet hvor full han blir.Men da har det aldri vært unger i bildet,så jeg har ikke brydd meg veldig.

Det er snakk om en mann på snart 40 år og jeg tråkker vel ingen på tæra med å si i fellesskap at vi skal kose oss med barna.Spille spill og glede oss til stjerneskudd med de eldste kl 12??

Han tror tydeligvis han skal på party og det gjlr meg litt utrolig!

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt fra hvordan jeg ønsker at nyttårsaften skal være.

Skrevet

Si fra til kjerringa til denne mannen, og si du ønsker det skal forbli mellom dere, da dere jenter vet hvordan mannfolk kan vøre ;)

Skrevet

Hvorfor inviterte dere dem i utgangspunktet om du ikke ønsker å ha dem på besøk på nyttårsaften??

Skrevet

Du kan godt si at dere ønsker å begrense alkoholinntaket slik at det ikke blir en fyllekveld, men å bestemme hvor lenge man skal sitte oppe på nyttårsaften blir kanskje litt vel drøyt.

Er du sikker på at du ønsker dette besøket?

Skrevet

Hvis du kjenner ham godt så er det ingenting i veien for at du litt spøkefullt kan informere ham om hva slags selskap han egentlig skal i.

Minn ham gjerne på et annet festlig lag der det ble litt for mye av det gode, og at slike sønner vil i hvert fall ikke du ha:)

Skrevet

Hehe,ja si det.

Vi inviterte de uten å egentlig tenke over at han er den har er på fest.Han er som sagt en fin mann på alle måter.Han er ikke kranglete og ikke sånn som gjør dumme ting.Men han ler og skråler og kan være litt høylytt da vet dere.....det er greit det,men ikke til kl 6 om morran.

Hmmm..jeg vurderer å si i fra at det IKKE er fest her til torsdag på en pen måte.Kan vel ikke skade det?

HI

Skrevet

Da synes jeg du skal spesifisere at det blir sosialt samvær, evt med et glass eller to, men IKKE fyllefest. Da må de vel ta hintet. Så kan de evt. velge å finne på noe annet.

Skrevet

Hvis han er en fyr som er lysten på en fest så tenker jeg at det kan være greit for han å vite på forhånd at dere ikke ønsker å ha fest... sånn at han evt kan finne seg et annet selskap, og ikke bli møtt i døra med "her er det ikke fest altså, men kom inn".. Kan tenkes han blir veldig skuffet da vet du :-)

Skrevet

Det er forskjell på å "sitte oppe på nyttårsaften", og å oppholde seg i huset til godt utpå 1.nyttårsdag.

Skrevet

Jeg hadde sagt ifra. Gode venner tåler at man sier ifra :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...