Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21+2 i dag, og har kjent litt liv den siste uka. Mest om morgenen, og om kvelden. De to siste dagene har jeg imidlertid kjent litt mindre bevegelse, kun på kvelden når jeg skal sove. Har vært hos legen og hørt sterk fin hjertelyd i går, og jordmor sier at det ikke er før etter uke 24-25 man skal forvente å kjenne liv hver dag. Jeg lurer bare litt på om det er noen med erfaringer rundt dette? Er min første gravididtet, og er nok litt engstelig. Kan babyen virkelig ha dager hvor den er så rolig? Syns det virker som om "alle" kjenner masse liv fra uke 18, så dette er ikke spesielt gøy syns jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

H*n har nok snudd seg :) hu7sk hvor stor plass h*n har :) Er ikke før uke 28 du SKAL kjenne liv hver dag!! :)

så lenge du kjenner NOE, har h*n nok bare snudd seg.. sparker nok masse, men inn mot ryggen din tenker jeg!!

Skrevet

Jeg kjenner heller ikke så mye, men det er sikkert også fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal kjenne etter.

Kjenner at det "strekker" seg litt når jeg legger meg om kvelden, men ellers lite.

Synes også at "alle" kjenner liv tidlig, men jeg tror ikke det er noe gale med oss andre:) Har vært på ul og gått fast til lege hver mnd. og alt er som det skal. På ul sa de til og med at det var en aktiv liten baby så det er nok aktivitet der inne:)

Jeg tror du kan ta det helt med ro. Jeg gjør iallfall det og nyter rolige dager, hehe;)

mvh. Vinterflickan m/passasjer på 25 uker

Skrevet

Skjønner at du er bekymret, men det trenger du ikke å være. Kjenner av og til at knottet nesten stomper kråke der inne og noen dager nesten overhode ingenting. Hvis du har hatt en doppler så hadde du hørt sparkene selv om du ikke kjent dem. Er litt forundret over dette selv. Sparkene kommer etterhvert:)

Skrevet

Jeg er straks 22 uker, og har kjent relativt jevnlige bevegelser i de siste 2-3 ukene. Men rundt julaften ble det veldig stille, kjente nesten ingenting på et par dager. På tross av mer godteri-inntak også...:-/

Prøvde å berolige meg selv med at hun sikkert bare hadde snudd seg, men det var VELDIG deilig når hun satte i gang med å sparke som vanlig igjen. Har vært masse liv etterpå og det er godt å kjenne :-)

Lykke til videre - alt er nok i orden... :-)

Skrevet

Jeg er i dag 21+4 og kjenner knapt liv selv - kun når jeg ligger musestille på ryggen i senga og blæra er helt full (da har hun kanskje litt dårlig plass?) Selv når jeg kjenner noe er det bare som om det kommer noen små luftbobler, klarer ikke definere at det er spark, og ikke kan man se det på magen heller.

Vet du noe om hvordan morkaken din er plassert da? Min er foran (tror det heter anterior eller noe), så da sa hun på UL at det var helt normalt at jeg ikke hadde kjent noe, og hvis jeg ikke hadde merket liv etter uke 25 skulle jeg ta kontakt. Så i alle fall at hun sparket som bare det inni livmoren ;)

Betryggende for meg å høre at det er andre som heller ikke kjenner noe hele tiden, er også førstegangsfødende, så man engster seg jo litt når man ikke kjenner seg igjen i det andre skriver

Skrevet

Med nr 1 så kjente jeg første gang liv i uke 17, men det var veldig lav aktivitet frem til ca uke 25 og oppover. Mens denne gangen er et hurramegrundt hele tiden og jeg er i uke 21 nå.

Jeg var mye mer bekymret første gangen fordi man hører om alle som kjenner så mye spark. Det er vanskelig å ikke bekymre seg, men prøv :) Det er helt normalt.

Skrevet

Takk for gode svar! Det er fortsatt varierende aktivitet der inne, men har hatt noen dager med litt mer liv. Det rare er at jeg er både slank, og har morkaka bak, så alt ligger til rette for at jeg skal kjenne mer bevegelse. Jeg føler at jeg må drikke veldig mye brus og spise søtt før jeg merker spark, og dette bekymrer meg. Men som sagt hørte jeg hjertelyden for under en uke siden, og den var veldig sterk. Skal til jordmor på mandag, men syns det virker så lenge til.. Uff, blir ikke klok på dette. Prøver å tenke at det er helt normalt, men ikke lett.

Skrevet

Vet åssen det er. Har gått sånn noen uker nå. Er nå i uke 24 og nå har han snudd seg med bena opp og ut mot sidene, så nå er det ganske livlig der inne. Har vært "bekymret"/gått å tenkt mye fra ca.uke 18 frem til nå, men jeg har derimot hatt en fornemmelse om at han har ligget å sparket på urinblæra mi siden det har kjentes som små dunk og tidsvis veldig tissetrengt. Nå blir det dårligere og dårligere plass der inne fremover og da vil man merke mye mer tydelig spark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...