Gå til innhold

Energidrikk under fødselen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har lest sp mange plasser om at en skal ha med seg energidrikk til sykehuset fordi man kan komme til trenge litt energi under fødselen.

Noen som har noen erfaring/forslag til hvilke man skal ta med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gatorade sist mener jeg, og det var kjempegodt!

Bare det å drikke noe med mye smak var deilig syns jeg.

Om det er noen du like bedre enn andre, så gå for den du syns smaker best :)

Skrevet

jeg drakk de de har i alle butikker sammen med brusen. husker ikke navnet. fins i hvit og gul utgave.

vil også anbefale druesukker tbl, de selges på helsekost, fins i mange ulike smaker og er kjempegode. de absorberes raskt og var noe av det eneste jeg fikk tid til å dytte i meg mellom riene

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg skal ta med meg Litago sjokolademelk,for det får jeg ikke tak i her i Sverige :)

*hamstre*

Skrevet

Hei Snobben, hørte av en veninne som hadde tatt med Litago at de på sykehuset hadde sagt at det ikke var så bra å ta å anbefalte henne å bare bruke Kuli'n hon hadde med... har ingen aning om hvorfor men kanskje sjekk det opp så du ikke hamstrer for mye til ingen nytte. ;o)

Skrevet

Jeg ble faktisk anbefalt Gatorade på en helsekostbutikk:)

Skrevet

Hadde med masse xl1 til første fødsel for 5 år siden. Endte med å kun drikke rød og gul saft som de hadde på fødeavdelingen, så når nummer to kom 2 år senere, hadde jeg ikke med noe...annet enn noen av druesukker tablettene fra første gang, for jeg spiste ikke så mange av dem.

Denne gangen tar jeg derfor ikke med noe. satser på rød og gul saft denne gangen også.

Skrevet

Folk er forskjellige, så det greieste er vel å ta med det du tror du kommer til å få lyst på.

Til fødselen for to år siden hadde jeg kjøpt xl1-pulver som man må blande med vann. Men hadde overhodet ikke lyst på noenting, så det ble tilslutt kastet.

Denne gangen giddet jeg ikke ta med noe, og det var like greit. Ble tørr i munnen av lystgassen, så jeg fuktet munnen med vann etter hver rie, men ville ellers ikke ha noe.

Skrevet

Hei,Fiore:)

Hmm,merkelig... men kanskje det er pga evt kvalme/oppkast? Melkeprodukter er ikke akkurat veldig behagelig når det kommer i retur... :/

:)

Skrevet

Babyen min kom 4 uker før tida og jeg hadde ikke noe "energidrikk" i huset, men jeg hadde kjøpt tropisk nektar dagen før. Funka godt for meg, -er veldig glad i det og drikker det sjelden..

Jordmødre anbefaler i hvert fall ikke brus pga at kullsyren kan gjøre "ugang" for oss.

Skrevet

Jeg drakk bare masse vann jeg.. Men energidrikke trenger kanskje ikke være så dumt..

Skrevet

Hei

Tusen takk for alle svar. Tenker jeg tar med fruktsukker å litt juice!

Lykke til!

Skrevet

Drakk bare vann sist. Hadde ikke med noe, ikke hadde jeg hatt behov for det heller. Fikk litt mat på fødestua da alt var over. Tror ikke man trenger så mye om man ikke har en lang og hard fødsel (men det vet man jo ikke på forhånd). Uansett er noe sukkerholdig nok, er sukkeret som gir energi. Alt av salter og mineraler som er tilsatt i sportsdikken en ikke nødvendig. Men for all del, de som er glade i sportsdrikk skader det jo ikke...

Skrevet

drakk den rosa greia jeg...den var veldig behagelig under fødsel...

Skrevet

hadde energi drikk på begge fødslene å det var godt, smaker godt når en ligger der å har så vondt,jordmor annbefalte der,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...