Gå til innhold

Gikk du opp i vekt av Cipralex? Og et spm til om samme medisin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på laveste dose 10 mng , og merkerat jeg spiser mer og legger på meg sakte men sikkert....

Liker ikke dette altså..

Også lurte jeg på en ting til. Jeg føler jeg ikke har særlig effekt av de medisinene, ig legen mener jeg bør gå opp i dose til 20 mng.

Jeg er skeptisk og lurer på om noen ble bedre etter å ha justert opp dosen på antidepressiva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har som deg lagt på meg ved bruk av Cipralex. Det skyldes at metthetsfølelsen er nedsatt og at jeg også har trøstespist mye.

Jeg måtte også justere opp dosen fra 10-20 mg. Jeg har mye bedre effekt etter at jeg justerte opp dosen. Fikk ingen bivirkninger av å justere opp dosen med Cipralex.

Skrevet

Ikk elagt på meg, men mistet nesten alt håret...

Skrevet

La på meg litt, men syns det er verdt det.

For meg har cipra hjulpet veldig godt.

Om du går opp til 20 og det ikek funker, er det ikke verre enn at du kan gå ned til 10 igjen, eller trappe helt ned og slutte. Legene må prøve seg fram, det er ingen fasit på hva som vil hjelpe hver enkelt pasient.

Skrevet

Gikk på 20 mg og gikk ikke opp noe, heller litt ned!

Jeg startet også på 10 mg. Følte a det ga lite effekt. Fikk full effekt på 20 mg. Ble et nytt menneske.

Husker at jeg følte det som en befrielse å kunne ligge på solsengen og bare nyte det å være til stede her og nå uten å måtte forholde meg til "hodekjøret" som tidligere var der 24/7

Skrevet

gikk ikke opp i vekt med cipralex...eg gikk også på 10mg...hjalp godt på depresjonene, mne fikk angst av di, noe jeg ikek slet med fra før av...prøvde å gå opp til 20 mg, men måtte slutte, for fikk kraftig hjertebank og sjelvinger i kroppen

Skrevet

Jeg gikk på opptil 15 mg og gikk ikke opp, men ned. Cipralex er mer kjent for å gi litt vektnedgang enn det motsatte, da sultfølelsen kan hemmes noe.

Skrevet

jeg fikk en vanvittig matlyst og gikk opp masse... dårlig kombinasjon når jeg prøvde slanke meg...

Skrevet

Jeg har gått på cipralex 10 mg i 7 uker nå. Ikke før nå siste dagene har jeg vært bedre. Jeg var virkelig langt nede i en dyp dal, kom meg nesten ikke opp av sengen, klarte ikke å stå opp med ungene og all apetitt forsvant så har gått ned 12 kilo. Så jeg håper virkelig at jeg skal legge på meg av de og at matlysten skal komme tilbake, den har blitt litt bedre nå.

Legen min mente også jeg burde øke dosen til 20 mg, men det vil jeg ikke fordi jeg hadde noen forferdelige bivirkninger i starten og myyye angst. Så nå håper jeg det går rette vegen.

Hvor lenge har du tatt tablettene da?

Skrevet

Hei :)

Først å fremst må jeg bare si at jeg er ny på dette, så om dette blir feil, si ifra ;)

Så over til cipralex. Jeg er snart 18 år, men har veldig god erfaring på anti depressivia midler. Jeg gikk på cipralex i 2 år, men har byttet slik medisin 4 ganger på 4 år.

Jeg hadde en daglig dose 55 mg, å det ble tungt. Cipralex gjør slik at noen får et skikkelig mat kikk og noen legger på seg. Men ander mister matlysta helt. Anbefaler deg å høre på legen, å prøve 20 mg.

MEN, om du etter 2-3 mnd ser at dette ikke fungerer, kan du nevne et anti depressivia middel som heter : Fluoxetin . Dette er nesten det samme som cipralex, men uten bivirkninger.

Jeg ble mye bedre etter jeg justerte opp dosen på antidepressivia. Men det er svært vanskelig å slutte også..

Håper du finner det ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...