Gå til innhold

Heihei:)


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Hei.

 

Jeg har også termin 2 september i følge kalkulatorer, men skal til legen 19 januar. Gleder meg til å få mere konkrete svar der:)

Er virkelig spent på de nye tidene fremover siden dette er første gangen min:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hvor fant du slike terminkalkulatorer? Må lete nuh, vet ikke termin enda;) gled deg til en fantastisk tid, det oppdager du først når barnet kommer hvor stort alt dette er!!! Fantastisk, gled deg og fryd deg over din graviditet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, terminkalkulatoren var jo nede på siden her:P vups, termin 31. august, auda, jeg som har tatt bolig her, vet selv jeg har termin 1. sept.....hmmmmmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! :) jeg fant de på forskjellige steder

 

http://www.babyverden.no/ første side, til høyre

http://www.barnemix.no/gravid/kalkulator.php

http://mammanett.no/termin-kalk/kalk

 

på de fleste stedene har jeg termin 31 august, mens det ene stede 2 september, så er litt forvirret men jeg regner med konkrete svar hos legen:)

Tusen takk !=D

ja jeg er helt i hundre, kjempe glad,stolt <3 ser frem til å bli Mamma for første gang.

det blir helt sikkert magiskt :)

 

har du jente eller gutt fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er mange terminkalkulatorer :)

hehe.

 

har du vært hos legen enda eller? og fått fast termindato?:)

 

Unnskyld att jeg spør, men er så nytt for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Gratulerer alle nytestede :-)

 

Har også nettopp testet positivt - har et barn på to år fra før, og skal bli spennende med en til. Selv har jeg ikke bestilt time hos lege ennå - erfaringsmessig, ihvertfall slik det var forrige gang, får man første svangerskapskontroll når man er ca 10-12 uker på vei. Og legen fastsetter ikke termindato på noen annen måte enn terminkalkulatorene - de tar utg.pkt i første dag i siste mens og syklusen din. Det er først på ultralyd at man kan få justert termindato fordi de der tar utgangspunkt i fosterets størrelse/utvikling...

Men, altså - det kan ha skjedd ting i rutinene på to år, så vi får se :-)

 

Jeg har forresten termin 7.september, men må ant. ha keisersnitt denne gangen også så da er det mulig det skjer i august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Så kjekt med en sånn side hvor man kan "treffe" andre i samme båt. Vi testet positivt 2 dag jul og ble kjempe glade. Jeg sluttet med pillen i november så det skjedde rimelig fort. Klarer ikke helt og tro at det er sant enda, så jeg har tatt test hver dag. Den viser samme resultat hver gang, så da er det ikke mye og lure på. Det er det eneste som er i tankene mine både dag og natt. Jeg drømmer om det og våkner midt på natta og får ikke såve. Er veldig sosial til vanlig, så flere av mine venner lurer på hva som skjer nå i jula, da jeg ikke skal drikke på fest. Har hatt en del vondt i hode (migrene) dette årete, så det har blitt noen hvite løgner. Har selv regnet ut at vi har tremin slik ca midten av september, men skal til lege 11 januar, så er spent på å høre hva hun sier. Sliter med høyt blodtrykk til vanlig og går på medisiner for dette, men da vi bestemte oss for å prøve byttet jeg medisin. Til tabletter man kan ta selv om man er gravid. Ønsker dere en fin nyttårsfeiring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulera, alle saman!

Kjenner igjen dette med at det er altoppslukande for tanken å vera gravid, men ville bare bekrefta det Petrine over sa: legen brukar same metode som terminkalk på nett. Men du får papir på at du er gravid, og så søker legen om time til ultralyd (ul) mellom veke 16 og 21 ei gong - der får ein ofte ny termin. UL er ofte på sjukehuset, ein får brev med time.

Lukke til, og gratulera igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er forresten 5+2 (dvs 5 veker og 2 dagar sidan første dag i seste mens), med nr to. Har ein gutt på 15 mnd frå før. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...