Gå til innhold

Tungt å puste og vil svime av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 32 og har hittill ikke hatt noen plager av å ligge på ryggen, men i dag plutselig, når jeg er bare litt over mot ryggen blir jeg svimmel og kvalm, det blir tungt å puste og kjennes ut som jeg vil svime av. Jeg trenger ikke ligge flatt på rygg for å kjenne det, bare lener stolen litt bak så blir det ubehagelig.... Er dette normalt? Blir jo nesten litt bekymret, det kom så brått...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt og det har til og med et navn.......

Står på uke 30 (uke for uke)

Babyen er nå 36 centimeter lang og veier 1100 gram. Du vil kanskje merke ubehag dersom du blir liggende flatt på ryggen. Dette heter venacava syndromet. Det er rett og slett at livmoren nå begynner å bli så stor at den kan klemme av for hovedpulsårens tilbakeføring av blod slik at du blir svimmel og faktisk kan besvime. Legg deg derfor med en liten pute under den ene siden, slik at du får en liten tipp.

Jeg har det på samme måte, ufattelig slitsomt.

Skrevet

Og som med "alt anna" av plager som rammer mor får ungen det blodet den skal ha ei god stund etter at mor merker det :-) Pute så man ligget skeivt er lurt så slipper man lure på om man merker det og snur seg om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...