Moosh Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Kan noen hjelpe meg. Vi har hlrt en barnasang som lillejenten likte så godt, men ingen av oss i huset kan den. Den inneholder litt jodling og noe om en gutt (fra jostedalen el.l) som melker en ku. Også er det noe med en rosa elefant, en løve, en budeie og en hund. Også lager man bevegelser med lyder som passer til. Noen som vet hva den heter? Håper noen skjønner hva jeg snakker om :-). Tuuuusen takk for hjelpen.
Anna Nym :o) Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Kjenner ikke igjen alt du skriver, men kan hende du har hørt en ny versjon. Tipper likevel det er denne: Å han Ola han gjekk en tur oppi Gudbrandsdalen, og så plutselig så møtte han ei fin og brun ku. Ååå holliattihi og holiatti ho (lage mjølkebevegelsar med hendene) Holiatti hi og holiatti ho X2 Holiatti hi og ho Mange ver der han møter forskjellige ting etterhvert gjør en alle bevegelsene. Husker den ikke helt, men nå har du ihvertfall ett utgangspunkt å søke etter
Moosh Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2009 Å takk. Det er nok riktig sang ha. Bommet visst litt på dalen.. Hehe. Skal søke videre etter full tekst. Tusen takk!
74skytte Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Tror jeg skjønner hvem du mener, men vet ikke hva den heter. Den er noe lignende dette: Å han Ola han gikk en tur opp i Gudbransdalen, også plutselig møtte han på en kjempe stor Bjørn. Åååå, hollihattenhi og hollihatten ho, (også dyrelydene tror jeg)hollihatten hi og ho. osv... Også tror jeg det er flere dyr og flere lyder etter hverandre eller noe. Vet ikke om det hjalp deg så mye. Det er ikke så enkelt å skrive en sang med sånne lyder. :-) Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå