Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 som virkelig funker altså.......... jeg er 9+0 i dag, vært kvalm siden uke 6, når jeg da sier kvalm så mener jeg sånn at jeg kaster opp alt jeg får i meg, har prøvd salte kjeks, farris og eplejuice, kålrot, ingefær te, raspet osv..kunne sikkert ramset opp... hadde noen dager der jeg takla ristede skiver med ost på, ser ut som den gleden er over...det jeg max har fått i meg i løpet av en dag er knappe 2 skiver. hadde en kvalmefri dag 1.juledag og fikk da panikk,, pga en ma i sommer...men jeg vil gjerne spise litt mat... noen som har noen gode råd til meg?
Gjest H to the Izzo Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Jeg spiser "pickled ginger"- sånn syltet ingefærrot som brukes til sushi. I tillegg lukter og suger jeg på oppskåret sitron, og det funker bra.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 jeg var hos legen og fikk Afipran mot kvalmen.. tar 2stk når jeg kjenner at kvalmen er der og kjenner ikke noe etter har tatt de.. funker med en gang.. el så sies det at Sea band skal funke fås på apoteket..(funket ikke på meg) IFA pastiller el lakris i det hele tatt..salt lakris.. kjeks skal vist hjelpe
mammatetogansketette:)) Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Appelsinbåter og salt potetgull (!) funker på meg, drakk gjerne farris og noen båter appelsin på morran, kunne få ned ei halv skive brød med salt påleggg etter det om jeg var heldig.. satt mest mulig i ro før/under/etter "måltid".
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Grønne epler fungerer for meg, både nå og forrige gang.
Musemor med tre søte små Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Sist jeg var gravid var jeg veldig kvalm. Det eneste som hjalp for meg var ingefær. Fersk, _IKKE_ kapsler, de er så konsentrerte at gravide ikke bør ta dem. Del opp noen biter ingefær og putt i en te-klype. Hel over varmt vann. Tilsett gjerne sukker og sitron for bedre smak. Drikkes 15-30 min før et måltid.
ca lykkelig Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Det eneste som hjalp meg var akupunktur - anbefales virkelig!!!! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå