Gå til innhold

litt skuffet og lei av julegaven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt trist ang. julegavene jenta mi fikk. Vi har fam. i utlandet (hennes onkel, og bestefar med kone). Av onkel fikk hun ikke gave i det hele tatt!! (han har ikke kjøpt noe særlig til henne før hell), og av bestefaren fikk hun noe billig plastikk leker som han ikke hadde giddet å kjøpt selv engang. det var det kona som gjorde. Saken er det at vi fikk noe dyrt av dem og jeg kjenner jeg heller ville at de sku ha brukt pengene på barnet enn oss. Både onkel og bestefar har god råd så det står ikke på pengene, men for onkels tilfelle er det gjerrigheten dessverre.

Føler jeg bør ta det opp, men vet ikke helt hvordan? Tips??

Kontrasten blir så veldig stor når det er besteforeldre fra fars side og bestemor fra min side. De har ikke god råd noen av dem, men de gir skikkelige ting...

Er nok veldig utakknemmelig, men er det rett og ta det opp med dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er du gal? Barnet ditt blir nok ikke lei seg for billige plastleker, de fleste barn jeg kjenner eier ikke sans for kvalitet. At du ikke liker gaven er noe annet....

Skrevet

Hvorfor iallverden skulle du ta det opp med dem?? De velger da selv hvem de ønsker å gi gaver til og hvor mye/lite penger de ønsker å bruke på hver gave.

Du kan ikke bestemme og legge føringer for deres gavevalg

Skrevet

Det hadde jeg virkelig ikke giddet å ta opp med dem.

Skrevet

Har en bestefar som aldri gir noe gaver til barn og barnebarn. De gangene jeg føler på det, kjøper jeg bare noe selv til ungene og skriver at det er fra han.

Må ikke lage problemer av alt heller, vet du. Det viktigste er at ungene ikke blir lei seg. Mannfolk er nå en gang mannfolk, de er ikke så opptatt av barn de ikke kjenner, selv om de har en genetisk link til dem. Tro meg..

Har dere besøkt dem? Har ungene dine møtt bestefar og onkelen?

Hvis onkelen er veldig ung, eller singel, kan det forklare at han ikke engasjerer seg. Han er nå engang et mannfolk han også.. ;) Søsteren min var en elendig tante hun også, frem til hun fikk egne barn og skjønte hva ting betyr. Fikk ikke barselgaver f.eks. Men det har jeg aldri surmult over, for ungen hadde da nok "kit" :)

Dropp greia, eller kjøp noe selv "fra bestefar" er mitt råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...