Gå til innhold

Ang. bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3 år 4 mnd, og bruker fremdeles bleie. Han viser svært liten interesse for å slutte. Eller de siste par ukene spør han etter å gå med truse, så det har jeg kjøpt inn hauger av. Jeg sier til han at han ikke må tisse og bæsje i trusa, men gjøre dette på do. Det virker ikke som han føler trang, men tisser i vei. Jeg spør han ofte om han vil prøve å sitte litt på do, men det benekter han. Jeg ser det også på han når han "setter seg til" og da blir han med på do. Det er stort sett greit, han "avbryter" og blir med, men da klarer han ikke gjøre noe. Så tisser han kanskje 2 minutter senere og blir ganske lei seg. Henter ny truse, vasker seg med våtservietter og legger den våte i skittentøyet. I dag har vi hatt 5 våte truser, nå tok jeg på han bleie igjen. Han tisser i stoler, i senga si, gulvtepper.. overalt.

Jeg kjefter ikke på han når han tisser på seg, men viser at jeg er litt skuffa. På do prøver jeg å gjøre det litt "hyggelig". Leser en bok og prater om ting og tang.

Er han rett og slett ikke moden nok, gjør jeg noe feil?? Begynner å bli rimelig lei å ta møkkableiene hans.. Han begynner jo å bli så stor!

*hjertesukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si ettersom jeg har hatt to sov var veldig enkle. Eldste tok det bare en uke med når jeg følte at det var dags at prøve. Mellomste vegret helt plutsligt en dag å ta på seg bleie, og det gikk fint, så nært om på noen få uhell.

Men det første jeg hadde gjort det var i få han til å sette seg på potte/do hver 5-10 min, og han hadde måttet prøve. Hadde ikke tatt et nei. Det andre som jeg ville prøvd, som jeg gjorde med eldste var at jeg satte henne på potta foran tv'n. Så fikk hun saft, og som de fleste vet så renner det rett gjennom. Da hun tisset på potta da så skjønte hun greia og klarte av å kjenne når hun trengte å tisse og gikk på potta etter de.Hvis du ikke har belønningssystem så hadde jeg inført det og. Det hadde vi og på elsdste. For hver gang hun gikk på do fikk hun et litet klistermerke. Når hun hadde vært på do 5 ganger, uten uhell imellom så fikk hun et stort klistermerke. Når hun hadde 5 store klistermerker fikk hun 200:- å handle for på lekebutikken.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har en på 3 år og 8 mnd som ikke har sluttet enda.

Jeg har prøvd ALT.Jeg har i det siste blitt stresset av hele greia og føler at det bare er min gutt som er så sen.Han tisser i do om jeg setter han der,men sier aldri i fra. Og tisser han på seg sier han ikke noe til meg.

Spurte i bhg nå før jul og de sa at han er ikke klar.Fikk beskjed om å "legge det på hylla" en stund.Det kommer etterhvert.Og han er ikke eneste.

Så nå er det slutt på mas og jeg håper han "våkner" i løpet av våren,hehe.

Storebroren slutter før han var tre uten problemer.

Så barna er forskjellige.

Min gutt svarer kjapt at han skal slutt i morra hver gang jeg spør :)

Skrevet

Takk for svar begge to :)

Jeg skal absolutt prøve potte foran TV`en. Får man ikke sånn pottestol? Innbilder meg han er litt for lang til å sitte på vanlig potte. Saft skal han få i litervis hvis det får han til å slutte med bleier! :D Det var også en lur idè å belønne han med penger og la han handle selv. *notere*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...