Gå til innhold

Hvorfor pynter folk ikke guttene sine lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i diverse juleselskaper og ser at guttene ikke blir kledt opp i det hele tatt. Jentene flyr rundt i de vakreste kjolene som sikkert har kostet litt. Så var det en som sa at det var ikke vits å kjøpe til guttene de vokser jo så fort. Men da synes jeg da vitterlig ikke det er vits til jentene heller. Guttene får liksom bare på seg en skjorte og "thats it". Det går faktisk an å gjøre guttene fine også. Hva er det som har skjedd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke skjorte og en finbukse bra nok? MÅ de ha dress og hele pakka? synes det er helt unødvendig.

jenter kan bruke kjolene sine til hverdag og fest,men en gutt kan bare bruke dress til fest,ergo kanskje et par ganger før man må kjøpe ny...

jeg bruker skjorte og noen ganger en vest/slips med en fin bukse.

Skrevet

Hvorfor kan ikke guttene bruke dressen oftere?

Skrevet

Er det ikke sånn blant oss voksne også da? Jeg opplever det ihvertfall sånn. Jenter pynter seg med kjoler, smykker, belter, og stæsj, mens mennene ofte har olabukse og skjorte.. Sånn er det i min vennekrets ihvertfall.. Det skal mer til for at en mann tar på seg dress (bryllup e.l.) enn at en jente/kvinne tar på seg kjole...

Slips er jo også utrendy...

Skrevet

Jeg kler opp lillebror når vi skal ut på noe. Skal vi i middag til venner eller familie er det kanskje en fin bukse og en fin skjorte.

Men det er til finere anledninger som julemiddager ol. jeg har finbukse, finskjorte, slips, vest ol.

I år brukte lillebror 4 sett med finklær til middager og besøk i jula. Da har jeg ikke lyst å ha 3 dresser, siden jeg ikke kan vaske de og ha de rene til hver dag. Men jeg synes han er fint pyntet likevel.

Han har 1 finbukse, men mange andre fine bukser, mange skjorter, 2 slips og 2 vester.

Skrevet

Finnes det ikke en mellomting mellom dongeri og dress til gutter???

Skrevet

Skjønner ikke dette jeg heller. Syntes det nesten er litt trist å se gutter med kordbukse skjorte og joggesko, syntes det blir litt halvveis liksom.

Jeg har 4 gutter som har hver sin dress, bytter på skjorte og slips, ellers går det i bukser, skjorte, slips og vest. Og alle har selvsagt hver sine pensko.

Skrevet

Guttene mine bruker dress til jul, påske, 17.mai, voksenbursdager og søndagsmiddager som vi er bedt bort i.

Dressen brukes hvertfall 20 ganger i løpet av året.

Skrevet

Det er få ting som er så simpelt som billig dressene på Cubus, Exit, Okaïdï ol. Da får gutta heller bruke bukse skjorte, det er IKKE fint når de går i billigdresser.

Skrevet

Jeg prøver å pynte gutta litt også, men det er sørentameg så mye lettere å finne fint pentøy til jenta. Jeg ser det i en større sammenheng. Jenter har mye mer å velge i i klesavdelingen, guttene har mer utvalg i lekebutikken.

Likestilling? Neppe

Skrevet

Jeg syntes nå fortsatt en svar dress fra Cubus er penere enn ei slitt cordbukse, skjorte og slitte borrelåsjoggesko da.

Eldste har som pappan sin skreddersydd silkedress. Mens di små har billigdresser fra barnas hus.

Skrevet

Du kunne like gjerne tatt på ungene joggedressen. De billigdressene er fæle.

Skrevet

Enig i at billigdresser ikke er pent. Våre gutter har varianter over penbukse, skjorte og vest. Har noen kjempefine vester fra soriamoria som har holdt seg nesten like pene i åtte år og fire guttebarn. Synd den butikken ikke finnes lenger...

Skrevet

Mine gutter har fine dresser fra Cubus, som overhodet ikke ser billige ut. Ser ut som små menn gjør de. Nydelige. De har valgt dress og slips selv så de gjenspeiler personlighetene deres. De er 6 og 8 år. Tidligere hadde de festdrakter, men syns ikke det er så pent nå når de er så store. De elsker å pynte seg, og står foran speilet og fikser hår, og løper til samboeren for å få en dasj godlukt før de drar i selskap. Kjekke karer. :)

Skrevet

Vi har ikkje tatt oss råd til å kjøpe dress til guttungen, men han er alltid velkledd i f.eks. julebesøk. Då med svart bukse, skjorte, slips og vest :o) Er stadig på utkikk etter fine hattar i barnestørrelse, men enn så lenge er eg happy med "rufs" i håret.

Skrevet

Her har gutten på 5 år flere pener bukser og skjorter. Diverse vester og slips. Bruker litt tilbehør som hatt, six-pence, bukseseler etc. Duffelcoat utenpå nå om vinteren.

Han er stilig, syntes jeg. Fresh frisyre i tillegg, så gjør det enda litt.

Syntes det har litt med bevegelsesfrihet også. Han har hatt dress tidligere, men det ble litt stivt (kanskje vi kjøpte for dårlig kvalitet... He he).

Skrevet

Jenters finkjoler kan du få for en femtilapp og oppover. Til gutter finnes det bare kjedelige skjorter og bukser, og de koster flesk.

Skrevet

Gutten min har normalt på seg dress og er pyntet når det er noe spesielt.

I jula i år har han slitt fryktelig med magen (diare), og har vært flere ganger til legen pga dette, så 2.juledag når vi var i selskap, hadde vi rett og slett ikke noe rent av penklærne :-( , så da ble det ei mørk dongeribukse og en pen skjorte og slips, gutten var storfornøyd over hvor pen han var, og da var det greit. Men jeg "likte ikke" å føle at han ikke var pyntet "nok" da :-p

Skrevet

Jenters finkjoler kan du få for en femtilapp og oppover. Til gutter finnes det bare kjedelige skjorter og bukser, og de koster flesk.

Skrevet

Hva er gale med billige dresser? Lillebror har dress fra sparkjøp og jeg synes den er kjempefin. Greit med strikk i livet også når han bare er 2 år. Han hadde samme buse ifjor, da han var 1 år, men da fant jeg ikke andre finbukser/dresser som passet hans form, og endte derfor opp med sparkjøp sin.

Skrevet

De er stygge, de har dårlig kvalitet, dårlig passform og de ser simple ut. Det er problemene.

Skrevet

De dressene fra Cubus er blant de verste.

Skrevet

jeg gidder ikke pynte småen. han syns ikke det er gøy og jeg syns ikke det er gøy.

Skrevet

Da tror jeg ikke dere har sett nøye på dressene til Cubus. Kvaliteten på stoffet er kjempebra, de har veldig god passform og beholder fasongen over tid. Lindex og Hennes og Maurits sine er ikke fullt så bra. Cubus sine ser absolutt ikke simple ut.

Pent sagt av dere damer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...