Gå til innhold

Tanker om dåp... hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ikke sett eller hørt fra bf på 2 mnd, vi var enig om å døpe... jeg har bestilt, ringt han og sent meld men får ikke svar... har sendt han mail (+ søskne hans) og ønsker å ringe mamman hans... hun vet at hun har blitt farmor men aldri sett henne, men saken er at jeg har ikke hilst på mammaen hans... jeg vil invitere dem, men føler at jeg tråkker på hans område (dårlig formuluering, men håper dere skjønner..)... virker som om bf trenerer hele greia (og det er i grunn helt greit..) men jeg ønsker ikke ta fra besteforeldre mulighetn til å kjenne og bli kjent med barnebarnet... syntes dere jeg skal ringe, sende invitasjon i posten, trappe opp på døren???? skjønner jo om det blir vanskelig for demå komme... blir litt lei meg også... jeg ønsker at bf skal være sammen med datteren sin, men får ikke dette til....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg ser det ønsker de ikke kontakt..

Skrevet

Vet du, dette handler også om deg og datteren din. Synes det må bli ydmykende om du skal prøve mer. Send eventuelt BF en siste melding med tid og sted, og si du må ha svar innen en riemlig dato om de skal komme. Lag god frist for deg selv så du kan forberede deg.

Utover det har du virkelig ingen grunn til å gjøre mer. Synes egentlig du har gjort mer enn noen kan forvente.

Skrevet

bf ønsker nok ikke kontakt, men han kan ikke bestemme for foreldrene sine (og evt søsken). De er besteforeldre (evnt tanter/onkler) og jeg er helt enig med deg med tanke på å gi dem sjansen til å delta i den lilles liv. Hvorvidt du ringer, sender mail, sms eller slenger en invitasjon i posten er vel opp til deg, og hva du føler deg mest komfortabel med.

Hvis det var meg ville jeg nok sendt en mail hvor jeg forklarte kort og usentimentalt hvordan ståa er, og at du synes det er hyggelig om de kommer i dåpen til den lille, og forteller dermed at det vil komme en invitasjon i posten. Jeg ville også sendt denne mailen som kopi til bf, og Invitert også bf.. så får han velge selv om han vil komme..

Skrevet

Jeg synes du skal gi farmor muligheten til å velge selv om hun ønsker å komme i dåpen og ha kontakt med barnebarnet sitt! Forstår at du på en måte tråkker over på hans område... Men han tråkker over på farmors område ved å velge for henne igjen, ikke sant? Du kan jo bare gi henne muligheten til å velge selv.

Bf får gjøre som han vil, du har gjort din innsats for å få kontakt og noe mer kan man ikke forvente.

Du kan jo sende invitasjon i posten, med et lite brev i tillegg? Eller du kan ringe henne først og kanskje avtale at du og babyen kan stikke innom på et lite kaffebesøk slik at du får møtt henne før hun evt. kommer til dåpen som sikkert blir full av din familie (kan være tøft for enhver å komme i en slik situasjon!).

Ta kontakt med moren hans du! Du strekker ut en hånd og lar det være opp til henne om hun vil ta den (nå) eller ikke. :-)

Skrevet

jeg er enig i at jeg har gjort mer enn nok,men det er egntlig ikke meg (eller bf) dette handler om, det er lillegull... men jeg tenkte kanskje jeg kunne få noen andre syn på det, og det fikk jeg... spes av den første som svarte for jeg har tilrettelagt og tilrettelagt, kanskje det er så enkelt at de ikke ønsker kontakt... ikke med meg men med den lille... jeg sender invitasjon jeg så får vi se, skal ikke ha på meg at jeg ikke har gjort nok... det blir bra uansett:)

Skrevet

Jeg tenker at det å sende en invitasjon uten noe mer ikke egentlig er en reell invitasjon i barnets liv, hvis du forstår hva jeg mener? Det er ikke enkelt for en farmor å skulle komme alene i en slik dåp.. kanskje mener bf at hun ikke skal gå, kanskje vil hun være redd for å bli dømt (for å ha en sønn som ikke stiller opp).. Uansett vil jeg tro det vil være vanskelig for henne å møte i en dåp..

Hvis jeg var deg ville jeg ikke latt eventuell deltagelse i dåpen (etter invitasjon) være bestemmende for videre handling fra din side.

Hvorvidt farmor ønsker å delta i den lilles liv må avgjøres på helt andre måter, og hvis du virkelig ønsker at hun skal delta i dåpen, ville jeg tatt kontakt med henne i forkant og forsøkt å snakke med henne om ditt dilemma, og høre hvordan det hele er for henne også...

Lykke til uansett hva du gjør.. :-)

Skrevet

Jeg ville ikke tatt noe hensyn i det hele tatt til BF. Han velger å være en unnasluntrer og tenker helt og holdent kun på seg selv, så jeg håper at du ikke bidrar til noe mer goder for hans del, for det klarer han utmerket godt selv.

Gjør det du føler er riktig, tenk på datteren din, hun trenger en familie på fars side også. Jeg ville ikke mast for mye på dem, men inviter dem, send kort osv.

Håper at han betaler barnebidrag? Hvis han ikke har skrevet under på farskapet anbefaler jeg deg å få tatt en DNA-test, det kan jo være tenkelig at han har sagt til foreldrene sine at han ikke er far til barnet, at det er noe du bare sier.

Nei, ingen sympati for han. Prøv å la jenta di ha menst mulig kontakt med familien sin, familie er viktig! Jeg tror at jeg ville sendt en inbydelse, så tror jeg at jeg ville ringt dem også, for å få en samtale og høre hva deres syn er.

Skrevet

han har skrevet under på farskap og skal betale bidrag... saken er at han sliter om dagen - ganske lang tid nå... orker ikke forholde seg til realitetene, har et barn fra før som han har samvær med - så omsorgsevnen er det ikke noe i veien med, men han føler nok ikke noe tilknyttning til lille ennå, syntes hun er for liten... men han har ikke gjort så mye for å få den tilknytningen heller da - og rett skal være rett, han har takket meg for at jeg gjør det lett for han å komme hit - kanskje for lett tenker jeg nå for nå er tålmodigheten min snart slutt! men jeg skal ikke stå i veien for at familien hans skal ha kontakt, jeg skal ikke la dåpen være avgjørende for om de skal ha kontakt, og jeg tror jammen jeg skal gjøre som dere foreslår... ta en telefon til farmoren først og så sende en invitasjon i posten, og ønsker hun å se lille så skal vi dra på besøk:) skjønner om de (bf familie) syntes det er vanskelig å komme, og ja det vil bli mye familie fra meg, for her er vi dine, mine, våre (søsken og unger)... men min lille kjernefamilie består kun av lille og meg, og vi har det supert:) det er han som går glipp av godjenta...

Skrevet

Jeg syns absolutt du skal ringe farmor. Som guttemor selv er det min store skrekk, å få barnebarn jeg ikke får ha kontakt med.

Skrevet

Hadde ringt farmoren jeg! :-)

Skrevet

Strekk ut en hånd; ring farmor du:)

Hun vil sikkert sette pris på om du tilbyr deg å komme med jenta di på besøk i forkant, slik at ikke første møte blir ved en så høytidelig anledning som dåpen er. Dere trenger heller ikke fokusere samtalen rundt sønnen hennes som ikke stiller opp, men heller gjøre det til et koselig møte mellom farmor og barnebarnet hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...