Vanilla83 Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Har lagt inn bud på ei leilighet jeg har veldig veldig lyst på, jeg er forøvrig den eneste som har lagt inn bud. Skal ringe imorgen og høyne budet litt. Eierne virker kjempeinterreserte i å få solgt, så håper å få den til den prisen jeg tenker meg. Men! Forkjøpsrett.. Hvordan virker det? Har forstått det slik at i dette boligbyggelaget er det 7 dager forkjøpsrett, men kan folk som ikke har vært med på budrunden komme inn og ta over? Jeg har fått overført mammas ansiennitet i dette boligbyggelaget, og har nå 26 år på baken. Vil mine år måles opp mot en som eventuelt vil forsøke å gå inn i mitt endelige bud? Skal nevnes at her hvor jeg bor nå er det kjøpers marked. Håper noen kan svare meg på denne, er supernervøs
Gjest mphs Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Om DU nå har 26 års ansinitet må de som vil ta det på forkjøpsrett ha mer enn det i ansinitet.
Vanilla83 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2009 Okei, ja det har jeg. Da kan jeg altså føle meg ganske trygg:)
Kamomille Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Hvorfor i all verden skal du forhøye budet ditt når du f0reløpig er eneste budgiver OG har 26 års ansiennitet?
husmus &2 Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Du bruker ikke forkjøpsretten når du byr. Etter at selger har akseptert budet ditt, begynner de 7 dagene (eller flere) å løpe. Da kan en som har f.eks 27 års forkjøpsrett vente til fem minutter på midnatt til å stikke avgårde med leiligheten. Kjipt, men sant. Det er mange som får foreldrenes ansiennitet, så nervepirrende er det. Jeg fikk faren min sitt medlemskap og hadde dermed 36 års ansiennitet. Du kan lese mer på obos.no
Vanilla83 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2009 Har latt nåværende bud stå i ca en uke nå, når jeg la inn bud tok det nøyaktig 10 minutter før megler ringte meg og sa de var interesserte i å selge for 100,000 under takst og 100,000 mer enn hva jeg hadde bydd. Så min plan er å legge inn et bud på ikke mer enn 25000 mer bare for å se hva de gjør, om de kommer med et nytt motbud. Er iallefall det jeg har blitt fortalt jeg burde gjøre Tenker vel egentlig det er lurt å få unnagjort dette nå i romjula før januar kommer og folk begynner å snuse på markedet igjenn.
Vanilla83 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2009 Joda, men mine 26 år gjelder? Jeg mener, det kan ikke komme en med 10 års ansiennitet og stikke med leiligheta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå