Gå til innhold

Mye sprikende info på 1 dag


thankful

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag har jeg opplevd noe interessant. Jeg hadde både time på svangerskapspoliklinisk på sykehuset og hos fastlegen min (for kontroll uke 38) i dag, og målingene fra de 2 stedene stemmer liksom ikke overens i det heletatt. Feks. på sykehuset hadde jeg 110/65 i blodtrykk og hos fastlegen 95/60.

På sykehuset var hodet godt festet og satt langt ned (hvilket det har gjort i hvertfall 2-3 uker) og hos legen et par timer senere var det plutselig ikke festet lenger.

?!?

Jeg begynte seriøst å lure på hvem som har rett og hvor mange av de resultatene som vi får nedskrevet på helsekortene våre i en fart virkelig/egentlig stemmer.. Det er kanskje like greit å ta det meste med en klype salt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

blodtrykket kan jo variere i løpet av dagen så jeg syns ikke det er rart at det var litt ulikt. men det høres rart ut at hodet var festet for så å ikke være det... er det festet så forblir det festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blodtrykket går sikkert litt opp og ned. Det var bare så sensasjon at jeg hadde 110 i overtrykk, for det ligger så og si alltid på 90/60, kan kapt huske at det noengang har vært på 110, (selv om det er lavt for mange andre..) :)

Men det med hodet synes jeg også var litt rart. Jaja.. Uansett får man jo bare vente og se når han er klar for å komme. Det er jo forsåvidt ikke noe å bekymre seg for, siden jeg er frisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pussig det der - jeg har vært på veldig mange blodtrykkskontroller både her og der dette svangerskapet - og det slår aldri feil at jeg alltid har høyere mål på sykehuset enn hos jordmor!

 

Og de automatiske målerene pleier også å være mer "slemme" med meg enn ved manuell måling.

 

Det er ofte de de bruker på sykehuset, men har også blitt målt manuellt der. Uansett er det alltid høyest der!

 

Man blir kanskje litt stressa av sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsekortet fra uke 38 med førstemann hadde JM skrevet ned hele 5 ulike målinger som varierte veldig. Så blodtrykket kan sprette mye opp og ned på svært kort tid. Men må si meg enig i at det er merkelig at hodet går fra å være festet til å ikke være det på en og samme dag... Tydelig at ikke alle JM/ leger ikke er like flinke til å kjenne sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...