Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Noen som har fått tidlig svangerskapsforgiftning her? Og som har klart å ha babyen inne leeeenge etter det? Blodtrykket mitt er ca 140-150/85-90. På det høyeste har det vært 160/95.. Det er spor av protein i urina. Hadde svangerskapforgiftning i forrige svangerskap og da ble det alvorlig til slutt. Fikk det da i uke 31. barnet ble forløst i uke 32.er nå i uke 24 og er veldig redd det skal skje igjen.. erfaringer noen?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Har legen gitt deg diagnosen ennå? Og hvordan er leververdiene dine (ALAT og ASAT)? Jeg fikk endel symptomer i uke 17, fikk diagnosen i uke 30, og ble forløst i uke 34. Fikk da eklampsi med kramper og det hele, men var allerede innlagt på sykehus, så det gikk bra. Forstår godt at du er litt bekymret. Det viktigste er at du går på kontroll hos FASTLEGEN eller på sykehuset hvor du skal føde (og IKKE hos jordmor) - er tross alt ingenting man kan gjøre for å påvirke sykdomsutviklingen... Om man har hatt pre-eklampsi i første svangerskap, har man en økt risiko for å få det også i senere svangerskap. Men - høyt blodtrykk i seg selv, kombinert med spor av proteiner er ikke nødvendigvis ensbetydende med svangerskapsforgiftning, selv om det selvsagt sannsynliggjør at det blir en slik utvikling etterhvert. Som sagt - det eneste fornuftige er å gå til en dyktig lege. Lykke til!
nawi Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Jeg hadde svangerskapsforgiftning med begge mine. Begge begynte tidlig begge gangene, og begge endte i keisersnitt 3 uker før termin. Begge barna var små og hadde vekstavvik på slutten, men begge to er store, friske barn nå. Men ikke sikkert du har svangerskapsforgiftning nå. Spor av proteiner kan være noe så enkelt som utflod. Det blodtrykket du nevner, gikk jeg med i 3 mndr. Høyt blodtrykk er heller ikke farlig for en kort periode;-)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 takk for svar. Har alle mine kontroller hos fastlegen. Går hos han en gang i uka. Har hatt tre ekstra kontroller på sykehuset der jeg skal føde. Har ikke fått diagnosen enda, men tror nok den kommer. Håper bare det døyer en stund til skal på kontroll på sykehuset i morra.. håper bare jeg ikke blir lagt inn. har en snart fireåring her og en mann som jobber langt unna..får vel bare vente å se i morra..
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Hadde 135/90, protein i urin og helt avsindig med ødem. Fikk diagnosen "tidlig svangerskapsforgiftning". Fødte noen timer etter legebesøket. Men da fordi fødselen startet av seg selv. Var tett opp mot termin.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 litt oppløftende å høre lillemy.. har vært sykemeldt pga blodtrykket siden november og regner med jeg blir det ut svangerskapet. Har vært på tre ultralyder og fosteret vokser foreløpig som det skal.. tror ikke blodtrykket blir noe bedre av at jeg er veldig spent for i morra.. he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå