Gå til innhold

noen som har barna i barnehagen i romjula ??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke i år, har ordna meg fri, men ellers så må de jo det.

Skrevet

Ja han eldste er der i dag..minsten og jeg er syke derfor er vi hjemme.. om jeg er bedre i morgen skal begge ungene få fri..men jeg orker ikke to unger hjemme når jeg ligger å spyr..da har han det bedre i bhg

Skrevet

min er hjemme med meg og pappaen i romjula

Skrevet

Begge er i bhg, eldste har savnet lekekameratene sine siden det er ingen andre barn å leke med her. Yngste kunne egentlig vært hjemme, men nå har jeg spysyka og ligger rett ut så det er deilig å være hjemme alene!

Skrevet

Her i huset er det tre barn mellom 0 og 3 år... De to eldste er i barnehagen i dag og på onsdagen. De har nå vært 5 dager hjemme og kommer til å være 5 dager hjemme i forbindelse med nyttår. Merker at de har behov for å komme seg i barnehagen. Mannen min jobber i jula, og jeg føler barnehagen kan være et bedre alternativ enn 13 dager hjemme i strekk.

Skrevet

Nei, ungene her har heldigvis mulighet til å ha fri =) De har så langt aldri vært i bhg i romjula, for en av oss har alltid hatt fri =)))) Og neste år er det gubbens tur til julefri på jobb så da kan jeg jobbe uten at de må da også =)) De trenger de ukene fri mener jeg =) Men jeg har full forståelse for dem som må jobbe og ikke har noen andre til å passe barna i jula =) Vi er jo der selv (utenom at vi har fri da)

Skrevet

Det forundrer meg alltid hvor mange her inne som klarer å sitte her mye samtidig som de "ligger rett ut med spysyka".

Mine barn er hos besteforeldre i romjulen mens mannen og jeg jobber.

Skrevet

Ærlig talt, dette vel vel du ingenting om?

I går lå jeg omtrent hele dagen i sengen fordi jeg var så dårlig. Jeg kastet riktig nok opp kun en gang, men var dårlig resten av dagen. Jeg tok noen paracet så ble det litt bedre, så var det like ille igjen. I dag er jeg noe bedre, men ikke så god form at jeg orker å ha begge ungene hjemme. Det er stor forskjell på å sitte å slappe av på pcen enn p aktivisere 2 barn.

Jeg trodde virkelig ikke det var nødvendig å spesifisere dette for en fremmed.

Skrevet

Ja, skal i morgen fra 09 - 16 da vi er på jobb.

Skal også på onsdag fra 10- 15, vi har selv fri. Har han der fordi han synes det er veldig kjekt å treffe kompiser i jula også =)

Skrevet

Ærlig talt, du skrev at du "ligger og spyr", derfor er han i bhg. Helt greit det altså.......men jeg leste også i et annet innlegg at du skulle på full bytterunde i dag så veldig syk kan du umulig være? *ler*

Skrevet

Herregud er det mulig? Ja jeg hadde tenkt til å bytte noen ting i dag, men så orket jeg ikke alikevel...Er du fra dib politiet eller?

Skrevet

Ja, herregud det ER visst mulig.

Jeg kan godt være dib-politi jeg, får til og med betalt for det :-) Så pass deg for hva du skriver - jeg følger med!

Skrevet

Ja hvis du har så lite å gjøre på jobben sin, så greit for meg. Spørs hva sjefen din synes om det.

Skrevet

Jeg har så lite å gjøre på jobben "sin". Romjul vet du... Sjefen har lite å gjøre han også :-/

God bedring mamma27

Skrevet

Nå var det du selv som skrev at du var på jobb.

"Mine barn er hos besteforeldre i romjulen mens mannen og jeg jobber."

Jo takk for det, for håpe jeg blir frisk snart!

Skrevet

Jeg har ikke skrevet at jeg ikke er på jobb? For det er jeg :-) Hva misforsto du nå?

Det er romjul selv om man jobber vettu :-)

Skrevet

Slipper hele problemstillingen siden barnehagen er lukket og låst fram til 4 januar.

Mor jobber, far & mini har ferie hjemme. Veldig kaldt ute og ingen unger her i nærheten så blir nok gøy når bhg åpner igjen.

Skrevet

tar det som det kommer... i dag tok hun fri, og vi dro til foreldrene mine i stedet, så får vi se hva det blir til i morgen og på onsdag... :) har en baby på 3 mnd også, og det er veldig kaldt her så vi kan ikke være ute. da begrenser det seg litt hva vi kan finne på inne så mange dager. i tillegg digger frøkena barnehagen, og det blir hennes siste dager på småbarnsavdeling, så mulig hun drar bare på grunn av det... :)

Skrevet

Her i huset har aldri barna vært i barnehagen i romjula.

Til dere som har barna i barnehagen for at de skal leke med vennene sine: Tror dere at det er mange barn i barnehagen i romjula?

Som oftest er det så få barn at de slår sammen alle avdelingene, både barn og vokse. Jeg har sett barn som ikke har hatt det veldig morsomt da det ikke har vært noen der som de pleier å leke med. Det er ikke helt det samme og være sammen med voksne selv om de får mye oppmerksomhet og blir tatt godt vare på.

En annen ting er at det som oftest ikke kommer så mange barn som det i utgangspunktet er meldt. Jeg har erfart at det en gang kom bare 1 barn i barnehagen og vi var 3 voksne for å dekke opp dagen. Det er dyre timer og sløsing med ressurser. De timene kunne heller ha blitt brukt på hele barnegruppa. Denne dagen sto det på 7 barn, men så er det noen som ikke gidder å ringe for å gi beskjed om at de ikke kommer, noen er syke og noen har bare hatt plassen åpen for å gardere seg. Kanskje trenger de plassen???

Veldig dumt å si at en trenger plass, hvis det ikke er et reelt behov!

Tror ikke barn tar skade av å være hjemme i 14 dager. Tror dere det?

Skrevet

nei.:)

pappan er hjemme med de når jeg er på jobb:)

Skrevet

Vi har minsten i barnehagen nå i romjula. Ellers hadde han kjedet vettet av seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...