Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kontroll hos jordmor i dag, er 29+5 og FS mål var på 31 cm, hun mente dette var litt i overkant så skulle kanskje få ul på neste kontroll. Har dere noen erfaringer med store FS mål? Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke være noe annet enn at du har litt høyt SF-mål, eller det kan være at du har en litt stor baby i magen. Men SF-mål på 31 når du er 30 uker er jo ikke mye for høyt da, du ligger 1 over normalen og det er ikke ille. Regner jeg med du skal ha en ul for vekstestimering bare for å holde kontroll ;o)

Skrevet

Nei jeg synes heller ikke det var ille egentlig.. Skal ha ul for vekstestimering ja og det er jo betryggende :)

Skrevet

Jeg har hatt sf mål som ligger nærmere øverste kant enn gjennomsnittslinjen hele 3. trimester, mens babyen er ca 10 % mindre enn gj.sn i følge hyppige vekstestimeringer. (hver 2. uke)

Normal mengde fostervann sier de hver gang også.

Har ikke lagt på meg unormalt mye heller, og har 0-1 på ødem.

1,60 høy, veide 60 i begynnelsen og er 73 kg nå 39 uker på vei.

Med andre ord - for meg i hvertfall har ikke sf-målet hatt noen sammenheng med str på babyen.

Skrevet

Mine SF mål har lagt ganske høyt nesten hele veien, og iflg forrige ul, så er babyen ganske stor.

Hun kunne ikke gi meg en nøyaktig måling pga hodets stilling, men mente ca 4 kg til ks en uke før termin.

Skrevet

Får man tilbud om keisersnitt om babyen er stor? Jeg er litt redd for at han skal være for stor til at jeg klarer å presse han ut :-P Litt teit tanke kanskje men..hehe^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...