Evitamor Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Vi har 2 barn, Hanna Bertine og Håvard Brage. Om noen uker kommer nr 3. Føler vi har låst oss litt til bokstavene H og B. Vi liker navnet Heine. Klarer ikke å komme på ett navn til eller ett annet dobbelt navn som passer. Kom med forslag, vi trenger hjelp
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Heine Brede Heine Brutus Heine Bård Heine Bent/Bengt Heine Birger Heine Bo Noen forslag, dog vet ikke om jeg liker noen av dem.
Evitamor Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2009 Hva synes dere om Heine Bror?
Mamsebamsen Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Har ingen forslag til deg, men vil bare lufte en tanke. Hvis dere finner et HB-navn dere liker er jo det helt utmerket. Det finnes sikkert mange fine navn å velge i! Men dere går glipp av mange navnekombinasjoner (som dere kanskje til og med ville likt bedre) hvis dere ikke en gang vurderer å gå bort fra HB-kombinasjonen. Dere bør ihvertfall tenke over om dere virkelig "må" gjennomføre HB-planen på alle barna deres, eller om dere kunne tenkt dere noen andre navn. Av og til låser man seg så fast i en tanke at man glemmer å vurdere andre muligheter. Og som regel bruker man jo bare det første navnet, så alle barna ville jo fått navn på H. Personlig ville jeg ikke hatt problemer med å velge helt andre navn på nummer tre, selv om de to første barna het det dine barn heter. Hilsen ei som selv vurderer å kalle babyen sin for Heine:-)
b77h Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Heine er jo et nydelig navn i seg selv! Var jeg dere ville jeg ikke styrt med å finne et navn nr 2 som kanskje ikke passer til alikevel. Mange dobbeltnavn "lugger" veldig, og bærer preg av at man skal kalle opp eller et eller annet...Og ofte blir kun det ene brukt. Heine blir nok ikke bitter om han kun får ett navn ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå