MammanTilLilleLilly <3 Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Hva er stjernekikker? Lest det flere gnager her, men aaner ikke hva det er.. Heh.. Noen som vil fortelle?
mamman til Jonathan + spire Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Babyen kommer ut med ansiktet først! Normalt skal de ligge med haken på brystkassen for å få en naturlig vri i nakken akkurat i det de skal ut.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 det er vondt å føde dem hvertfall:P hehe,, min første var stjernekikker, og han satt fast gett men kom til slutt etter 4 timer med press rier, med nesa først
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Har også født en stjernekikker. Det er ikke veldig uvanlig ifølge min JM. Om det gjør vondere enn om det ikke var stjernekikker vet jeg ikke, har ikke noe å sammenligne med enda. Åpningstiden min var laaang, hadde korte rier som ikke gjorde nytte for seg, men som likevel gjorde siiinsykt vondt. Etter hva jeg har hørt så kan riene kjennes vondere ut. Jeg brukte 40 minutter med pressrier for å få ut stjernekikker jenta mi, noe JM mente måtte bety at jeg har veldig god plass i bekkenet. Så hvis gutten i magen ligger "riktig" vei så ville han "skli rett ut".. Haha... Lov å håpe??
Lillevenn33 Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Det er når ansiktet ligger oppover mot magen til mammaen i stedenfor ned mot ryggen til mammaen. Det er vanskeligere å få dem ut fordi de stanger mot bekkenet med haka (eller noe sånt) i stedenfor at haka er bøyd nedover slik det er når de ligger riktig vei. Barnet ser opp mot himmelen i stedenfor ned mot bakken, derfor ordet "stjernekikker".
milliemor :) Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 kan man finne ut på forhånd om det er en stjernekikker da? Når vi var på svangerskapskurs sa jordmora at alle babyer ligger med ryggen mot venstre siden av magen for å så vri seg i fødselkanalen og komme ut med bakhodet først. Men babyen i magen her ligger alltid med ryggen mot høyre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå