Gå til innhold

noen andre som sliter med hender som "sovner"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyre hånda mi "sovner" konstant, noen som vet hva dette kan være. Mener å ha lest noe om dette i tidligere svangerskap, men klarer ikke finne det igjen. 34+2 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det her også :( Mye mer hoven i høyre beinet, også.. Aner ikke hva, eller hvorfor.. :(

Skrevet

Jeg er komt to uker lenger enn deg og har hatt det slik en ukes tid. Ufattelig irriterende, men begynner jo og bli vandt med det. Er verst i venstre hånda mi. Fingrene er helt rare, "prikkete" og numne. Så sovner hele armen veldig lett. Tenkte og spør om det på neste kontroll, men ser på den linken at det er "normalt". Håper bare det forsvinner av seg selv.

Skrevet

Det er nok mange av oss som har fått denne plagen. Jeg har tatt det opp med jordmor og lege, begge sier det samme: Får håpe det går over etter svangerskapet.

Nå har jeg begynt å sove med skinne på høyre hånd, det hjelper for meg.

Skrevet

Gjetter på at det er det du sliter med. Dette kommer av økt væskemengde i kroppen. Det blir da trangere for nervene inne i håndleddet, nærmere bestemt i "karpaltunnelen" som medianusnerven går gjennom, slik at de ved visse håndposisjoner kan klemmes noe av. Det er vanligvis n.medianus som påvirkes, den forsyner tommel, pekefinger, langfingeren og halve ringfingeren hovedsakelig på håndflatesiden men også litt på "oppsiden". (kan også affisere n.ulnaris som forsyner lillefinger og halve ringfingeren). Særlig om natta når håndleddet ligger bøyd over tid kan hånden dovne vekk og bli prikkete og nummen, evt også smertefulle, stikkende følelser. Det kalles karpaltunnelsyndrom og kan lindres ved at man ligger med håndskinner som kjøpes på apoteket. Funksjonen til skinnene er å holde leddet rett. Det går som regel over når ødemene går ned, siden det da blir bedre plass.

Skrevet

Jeg har også dette problemet, og har funnet ut at det hjelper å ligge unna salt. (husk, det er masse salt i sjokolade)

Skrevet

Jeg er plaget med venstre handa....

Ligger helt flatt på sofaen og ikke gjør noe, så plutselig begynner det å prikke i handa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...